kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۸۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
پکن رسما اعلام کرد

شکست کامل کرونا در چین

در حالی که سازمان جهانی بهداشت نسبت به منحنی صعودی مرگ و میر بر اثر کرونا در بسیاری از کشورهای جهان هشدار داده، چین دیروز «شکست کامل کرونا» در این کشور را اعلام کرد.

بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امتر» تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و تا عصر دیروز از مرز 57 میلیون و 343 هزار نفر عبور کرد و تعداد فوتی‌ها نیز به یک میلیون و 368 هزار نفر رسید. اما در حال حاضر و در حالی که تقریبا تمام کشورهای دنیا در اوج درگیری با کرونا هستند، به نوشته تسنیم کشور چین با بیش از یک میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت موفق به غلبه کامل بر کرونا شده و پایان رسمی این بیماری مهلک در چین از سوی رهبر این کشور اعلام شد! چین نخستین کشوری است که به صورت گسترده درگیر ویروس کرونا شد و گفته می‌شود شیوع کووید-19 نیز از شهر «ووهان» چین آغاز شد.
اما حالا این کشور می‌گوید در کمتر از یک سال از شیوع این ویروس منحوس موفق به غلبه کامل بر کرونا شده و پایان رسمی این بیماری مهلک در چین از سوی رهبر این کشور اعلام شد.
اروپا، هر 17 ثانیه یک مرگ
اما بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس کرونا در اروپا نیز ابعاد نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است. مدیر منطقه‌ای این سازمان گفته در دو هفته گذشته شمار قربانیان این بیماری در اروپا افزایش داشته و به طور میانگین هر ۱۷ ثانیه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. «هانس کلوگه»، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی پنج‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در کپنهاگ خبر از افزایش ۱۸ درصدی تلفات کووید-۱۹ ظرف دو هفته در حوزه اروپا داد. به گفته او ۲۹ هزار نفر در هفته گذشته در اروپا جان باخته‌اند که معنایش مرگ یک نفر در هر ۱۷ ثانیه بر اثر دچار شدن به این ویروس است.
فرانسه پیش از سایر کشورها از مرز 2 میلیون آمار ابتلا به کرونا گذشته و از هنگام شیوع کرونا بیش از ۴۷ هزار نفر در این کشور بر اثر آن‌ جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایسنا سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داده است اروپا که یک بار دیگر در مرکز بحران همه گیری کووید-۱۹ قرار گرفته و 6 ماه دشوار را در پیش‌رو دارد.
«هانس کلوگه» تاکید کرده که با برقراری دوباره مقررات قرنطینه آمار ابتلا رو به کاهش است.
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا کنون ۱۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۷۹ نفر در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۵۴ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.بخش عمده‌ای از این مبتلایان در کشورهای انگلیس‌، روسیه، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان هستند. در اروپا، انگلیس با بیش از ۵۳ هزار قربانی بالاترین نرخ مرگ و میر را دارد.
شیوع افسار گسیخته کرونا در آمریکا
آمریکا نیز از لحاظ میزان مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا روزهای بسیار سختی را سپری می‌کند. آمارهای اعلامی از آمریکا نشان می‌دهد تلفات ویروس کرونا در این کشور از 258 هزار نفر عبور کرده که این رقم از تعداد کل فوتی‌های سالانه در آمریکا بیشتر است. به نوشته رسانه‌ها طی روز پنج شنبه در آمریکا حدود 192هزار مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا و همچنین 2065 قربانی بر اثر ابتلا به این بیماری ثبت شده است.
سی‌ان‌ان همچنین نوشت رقم 258 هزار قربانی کرونا آن‌هم طی فقط ۱۰ ماه در آمریکا، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.
شبکه خبری «ان بی‌سی نیوز» نیز به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داد، شیوع کووید-19 در میان خدمه ناوشکن مایکس مورفی باعث شده تا برنامه آموزشی این ناوشکن معلق شود.
بر اساس این گزارش، آزمایش کرونایی تقریبا یک چهارم خدمه 300 نفری ناوشکن مایکل مورفی مثبت تشخیص داده شده است.این ناوشکن متعلق به ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکاست.