kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۸۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران:

ریزش قیمت سکه و طلا ادامه‌دار خواهد بود

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا ادامه خواهد داشت.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن‌اشاره به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار جهانی طلا طی دو هفته اخیر، اظهار کرد: باتوجه به اتفاقات سیاسی آمریکا و همچنین تلاش دنیا برای کشف واکسن کرونا و نزدیک شدن به آن، روند نزولی قیمت اونس جهانی تقریبا از دو هفته پیش آغاز شده و در هفته‌ای که گذشت، چشمگیرتر نیز شد؛ به‌گونه‌ای که در هفته اخیر حدود ۲۴ دلار در هر اونس جهانی کاهش یافت و کاهش خود را در طول دو هفته گذشته به میانگین ۸۵ دلار رسانده است که بازار همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. در بازار داخلی ایران نیز این تاثیرپذیری مستثنی نبوده و سبب کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا شده است.
دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: همچنین کنترل بازار ارز و ممنوعیت معاملات سفته‌بازها و معاملات کاغذی نیز در روند نزولی قیمت سکه و طلا تاثیرگذار بوده است. علاوه‌ بر این تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا نیز به شدت پایین آمده و بر بازارهای داخلی سکه و طلا تاثیر گذاشته است و احتمالا در هفته‌های آتی نیز این روند کاهشی، ادامه‌دار خواهد بود.
بذرافشان در رابطه با میزان تقاضا در این بازار، تاکید کرد: مدت‌هاست تقاضا برای مصنوعات طلا به صفر رسیده و حباب سکه که تا دو میلیون تومان نیز پیش رفته بود، برای هر قطعه سکه به حدود ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.