kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
با هدف بدنام کردن مقاومت عراق

حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد /حشدالشعبی: کار عوامل ترامپ است

حشدالشعبی حمله موشکی سه شنبه شب به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را کار عوامل «دونالد ترامپ» دانست.




گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای، حمله موشکی به سفارت آمریکا را کار عوامل ترامپ دانست و اعلام کرد که او با چنین اقداماتی، تلاش می‌کند شکستش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهد. پیش از این نیز عوامل آمریکا خانه‌های مردم را در بغداد هدف موشک قرار می‌داده‌اند تا حشد‌الشعبی را بدنام بکنند. گردان‌های حزب‌الله عراق یکی از زیر شاخه‌های حشدالشعبی است. منطقه سبز بغداد، که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد،
سه شنبه شب شاهد حمله‌ با هفت فروند موشک بوده است. ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد‌، در این حمله یک نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. در بیانیه ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق درباره جزئیات حمله تصریح شد: چهار فروند موشک به منطقه سبز اصابت کرد و سه موشک دیگر نیز در خارج از این منطقه فرود آمد. این ستاد افزود: یکی از سه موشک یاد شده در نزدیکی یک مجتمع پزشکی فرود آمد و دیگری به ورودی پارک «الزوراء» اصابت کرده و سومین موشک نیز در آسمان منفجر شده است.
هشدار در‌باره توطئه عربستان
شمار زیادی از شیوخ عشائر استان «دیاله» عراق دیروز با برگزاری یک کنفرانس بزرگ، سرمایه‌گذاری عربستان در خاک عراق را رد کرده و این اقدام را «استعمار نوین» خواندند. به گزارش خبرگزاری فارس، «صدام آل ضیدان التمیمی» یکی از شیوخ قبیله «بنی‌تمیم» در استان دیاله، به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از شیوخ عشائر از طیف‌ها و قومیت‌های مختلف، در این کنفرانس که در شهر «المقدادیه» (۴۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) برگزار شد، شرکت کردند.