kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
دانشگاه استنفورد اعلام کرد

کرونا در تجمعات انتخاباتی ترامپ700 نفر را کُشت!

بر اساس گزارش یک مرکز آکادمیک آمریکا، تجمع‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» به مرگ 700 شهروند آمریکایی انجامید.



پژوهشگران «دپارتمان اقتصاد دانشگاه استنفورد» اعلام کردند، دست کم ۷۰۰ نفر از کسانی که طی بازه زمانی ۲۰ ژوئیه تا ۳۰ سپتامبر(30 تیر تا 10 مهر) در تجمعات انتخاباتی ترامپ حضور داشته‌اند، بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ستاد انتخاباتی ترامپ طی بازه زمانی مذکور، ۱۸ تجمع انتخاباتی در نقاط مختلف آمریکا برگزار کرده و در این تجمعات، حدود ۳۰ هزار نفر به «کووید-۱۹»
مبتلا شده‌اند.
قرنطینه 4 هفته‌ای انگلیس
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، طی سخنانی، اعلام کرد: «برای اولین بار در طول
زندگی‌مان، سیستم خدمات درمانی ملی ممکن است قادر به ارائه خدمات به ما و خانواده‌های ما نباشد». وی گفت که در شرایط به وجود آمده، پرستاران و پزشکان انگلیس مجبور خواهند شد در مورد اینکه چه افرادی بالاترین میزان مراقبت درمانی را دریافت کنند،
تصمیم بگیرند.
جانسون در ادامه، از قرنطینه چهار هفته‌ای انگلیس خبر داد و افزود: «از روز پنج شنبه تا آغاز ماه سپتامبر شما باید در خانه بمانید و تنها به دلایلی خاص، منزل خود را ترک کنید».
آخرین آمار‌های مربوط به کرونا
 برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد که تعداد کل جان‌باختگان بر اثر ویروس کرونا، از یک میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، وبگاه «وُرلداُمتر» ضمن اعلام خبر فوق افزود، تا لحظه نگارش این خبر، ۴۶ میلیون و 373 هزار و 777 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.
در میان کشورهای آلوده به این ویروس، آمریکا با حدود 9 میلیون و 400 هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان را در جهان دارد. این کشور با حدود ۲۳۶ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.
بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۰،۲۸ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است.
بعد از آن، هند با حدود ۱۷،۶۵ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا هشت میلیون و 180 هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با پنج میلیون و 535 هزار مبتلا، یعنی ۱۱،۹۴ درصد کل بیماران، قرار دارد.
در این میان، قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود 11 میلیون و 230 هزار مبتلا و نزدیک به ۳۵۲ هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا نه میلیون و 960 هزار مورد ابتلا و ۲۶۵ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.
پیش از این، «تدروس آدانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، درباره این بیماری گفته بود، نیم‌کره شمالی در برهه‌ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه‌گیر جهانی کووید۱۹ قرار دارد و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.
یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرده است. تا شامگاه شنبه شمار ابتلای جهانی، از ۴۶ میلیون نفر عبور کرده است.