kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
با تلاش متخصصان صنعت دفاعی

نخستین دستگاه سونوگرافی بومی‌کشور به بهره‌برداری رسید

نخستین دستگاه سونوگرافی بومی کشور با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.





به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع،  سرتیپ قاسم تقی‌زاده دیروز در مراسم رونمایی از نخستین دستگاه سونوگرافی بومی ساخت متخصصان صنعت دفاعی اظهار داشت: دستگاه سونوگرافی کالر داپلر با قابلیت‌های منحصر به فرد و قابل رقابت با نمونه‌های پیشرفته خارجی و سایر سونوگرافی‌های پیشرفته رنگی پرتابل از مزایای مختلفی برخوردار است.
تقی‌زاده، نرم‌افزار پیشرفته و به‌روز با منوهای اندازه‌گیری و تخمین سن بارداری، به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته تصویربرداری و پردازش تصویر، نرم‌افزار مدیریت و ارسال اطلاعات از راه دور، سیستم کالر داپلر و پاور داپلر، صفحه نمایش ۱۵ اینچ LED با رزولوشن بالا، رنج فرکانسی از ۲.۵ تا ۱۴ مگاهرتز، وزن سبک و وضوح تصویر بالا را از ویژگی‌های این دستگاه بومی پیشرفته ساخت صنعت دفاعی کشور برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: این محصول به‌صورت سیار و ثابت قابل بهره‌برداری است که قابلیت سیار آن می‌تواند در میدان‌های رزم، بیمارستان‌های صحرایی و در مواقع بحرانی و ضروری مورد استفاده قرار گیرد.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ذخیره نامحدود تصاویر بر روی هارد دیسک US، مدهای کاری متفاوت، استفاده به صورت پرتابل و ثابت و در نهایت قابلیت اتصال به چاپگر را از مهمترین قابلیت‌های این دستگاه عنوان کرد و افزود: طراحی و تولید این محصول مهم که با دانش بومی و فنی متخصصان صنعت دفاعی در شرایط تحریم‌های ظالمانه  انجام شد قطعاً افزایش امید، اعتماد به نفس ملی، ایجاد فرصت‌های شغلی و در نهایت خروج ارز را برای کشور به همراه دارد.
تقی‌زاده با بیان این‌که این دستگاه دارای تاییدیه‌های لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است، یادآور شد: ظرفیت تولید انبوه سونوگرافی داپلر در صنعت دفاعی وجود دارد و وزارت دفاع در صورت درخواست مسئولان بهداشت کشور، آماده رفع نیازهای مجموعه بهداشت و درمان کشور است.