kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

گستاخی جدید ترامپ علیه ایران با ادبیاتی سخیف /سخنگوی وزارت خارجه: ما هستیم که پاسخ به جنایات آمریکا را انتخاب می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به هتاکی ترامپ علیه ایران تأکید کرد: این ماییم که پاسخ به جنایات ایالات متحده - از جمله تحریم‌های جنون‌آمیز و ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی دشمن شماره یک داعش - را انتخاب می‌کنیم.


سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به هتاکی ترامپ علیه ایران در صفحه شخصی خود نوشت: مردم ایران مرعوب لفاظی قلدرمآبانه رژیم شکست‌خورده و بی‌قانون ایالات متحده نمی‌شوند.
به گزارش فارس، وی افزود: مردم ما از هیچ کاری برای دفاع از عزت خود فروگذار نمی‌کنند. این ماییم که پاسخ به جنایات ایالات متحده - از جمله تحریم‌های جنون‌آمیز و ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی دشمن شماره یک داعش - را انتخاب می‌کنیم.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی با به کار بردن الفاظ بی‌ادبانه علیه ایران گفت: ایران، این را می‌داند. آنها اخطار گرفته‌اند: اگر [... (استفاده از الفاظ سخیف و ناپسند)] و کار بدی علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا حالا سابقه نداشته.
گفتنی است، علت عصبانیت و برآشفتگی ترامپ، شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران است. علیرغم هزینه کرد 7 تریلیون دلاری آمریکا در غرب آسیا، ترامپ مجبور است با هواپیمای چراغ خاموش به عراق بیاید و سوگمندانه به همین مسئله اعتراف کند. ایران با جانفشانی مدافعان حرم و مجاهدان فی‌سبیل‌الله ماشین جنگی آمریکا در عراق و سوریه را به گِل نشاند و طرح خاورمیانه‌ای آمریکا را دود هوا کرد. سرنگون ساختن پهپاد جاسوسی و متجاوز گلوبال هاوک؛ غول 220 میلیون دلاری آمریکا، موشک‌باران پایگاه عین الاسد، ناکامی در فشار حداکثری، ناکامی در پروژه‌های امنیتی علیه ایران و... ترامپ را پریشان کرده و درهم ریخته است اما این پایان کار نیست و ایران در پاسخ به ترور سیدالشهدای مقاومت اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به فرمایش مقتدای حکیم انقلاب، قطعا ضربه متقابل را به آمریکا‌یی‌ها خواهد زد.
استفاده رئیس‌جمهور آمریکا از الفاظ سخیف در این مصاحبه، مورد انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.
پایگاه روزنامه ایندیپندنت، در خبری فوری درباره اظهارات ترامپ نوشت، او هنگام صحبت کردن درباره ایران در برنامه رادیویی راش لیمبو (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) از الفاظ رکیک استفاده کرده است.
پایگاه روزنامه مترو هم برای پوشش این خبر، ترامپ را فردی بد دهن توصیف کرده و نوشته استفاده او از دشنام فوراً با انتقاد در فضای مجازی روبه‌رو شد و بسیاری از کاربران، او را به دلیل استفاده از لحن نامتناسب با جایگاه ریاست‌جمهوری، مورد انتقاد قرار دادند.