kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
حجت‌­الاسلام مروی:

آستان قدس هیچ تعللی در همکاری با مسئولان برای رفع مشکلات مردم ندارد

تولیت آستان قدس با تأکید بر برقراری سفرهای استانی ازسوی مسئولان برای لمس مشکلات مردم از نزدیک، گفت: سفرهای استانی باید تبدیل به یک فرهنگ میان مسئولان شود تا مشکلات مردم یک به یک حل گردد.




حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و ‌گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی به ریاست سید احسان قاضی‌زاده ‌هاشمی ‌که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با‌ اشاره به جایگاه دستگیری و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان در مکتب اسلام، عنوان کرد: در نگاه اسلامی مراجعه و عرض نیاز مردم به انسان یک نعمت است و اینکه انسان، توانایی برای یاری و خدمت به مردم داشته باشد، یک «نعمت الهی» به‌شمار می‌رود، اما در نگاه مادی این امر زحمت و مزاحمت دانسته می‌شود، لذا از مواجهه با مردم فرار می‌کنند.
وی سفرهای استانی مسئولان و نمایندگان مجلس را اقدامی بسیار ارزشمند ارزیابی و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از زمستان سال 69 سفرهای استانی خود را با همراهی مسئولان دولتی آغاز کردند، هدف ایشان از این سفرها آشنایی مسئولان با مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور بود، معظم‌له تلاش کردند این فرهنگ را در میان مدیران و تصمیم‌گیران کشور تزریق کنند که بروید از نزدیک مشکلات را ببینید تا بتوانید درست تصمیم‌گیری کنید. سفرهای استانی را تعطیل نکنید تا در میان مسئولان کشور این فرهنگ شود که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران باید شخصا به مناطق محروم بروند و درد مردم را از نزدیک ببینند و بفهمند.
وی محرومیت‌زدایی را نیاز امروز کشور دانست و به اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و ‌گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی گفت: در محرومیت‌زدایی روی یک مسئله خاص تمرکز کنید، یک مشکل را کامل حل کنید و سپس به سراغ مشکلات بعدی بروید.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با‌ اشاره به آموزش از راه دور محصلان در دوران کرونا، عنوان کرد: امروز دانش‌آموزان مناطق محروم امکان تحصیل از طریق فضای مجازی را ندارند، محرومان جامعه از امکاناتی مانند کامپیوتر و اینترنت برخوردار نیستند لذا فرزندان آنها دچار عقب‌ماندگی تحصیلی می‌شوند، درمقابل آنهایی که متمکن بوده از تمامی امکانات برخوردار هستند، باید برای تحصیل مستضعفین در این شرایط فکری کرد، این مشکل توسط نمایندگان مجلس قابل حل است تا عدالت آموزشی در کشور برقرار شود.
وی با‌ اشاره به سکونت یک و نیم میلیون نفر از جمعیت مشهد در حاشیه این شهر، افزود: موضوع رسیدگی به حاشیه شهر مشهد همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است، لذا وظیفه خودمان می‌دانیم به میزان توان و امکانات برای محرومیت‌زدایی از این منطقه تلاش کنیم؛ در این راستا اخیرا با همکاری بسیار خوب شهرداری مشهد، اجرای ۱۲ پروژه بزرگ شهری با هدف ساماندهی حاشیه مشهد آغاز شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی برای اجرایی شدن این پروژه حدود 28 هکتار زمین را در اختیار مدیریت شهری قرار داده است، گفت: آستان قدس به میزان امکانات و توان هیچ تعللی در همکاری با مسئولان و کمک به آنان برای رفع مشکلات مردم ندارد.