kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
رئیس ‌اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد:

ظرفیت تولید آهن در کشور 60 درصد بیش از نیاز داخلی است

رئیس ‌اتحادیه صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات استان تهران از توانایی تامین صد درصد آهن و فولاد برای ساخت 1 میلیون واحد مسکونی بدون تزریق هیچ سرمایه در گردشی در داخل کشور خبرداد.





حمیدرضا رستگار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بنده به نمایندگی از سایر همکاران فعال در صنف فروشندگان آهن و فولاد خیلی محکم اعلام می‌کنم، توانایی تامین صددرصد آهن و فولاد به منظور ساخت 1 میلیون واحد مسکونی بدون تزریق هیچ سرمایه در گردشی در داخل کشور وجود دارد، زیرا پتانسیل تولید آهن در کشور 60 درصد بیش از نیاز به مصرف در شرایط کنونی است.
این مقام صنفی، با ‌اشاره به توان تولیدکنندگان آهن و فولاد کشور، اظهار داشت: تولید آهن و فولاد در کشور در حداقلی‌ترین حالت، 10 میلیون تن کمتر از میزان مصرف کنونی و با این مازاد مصرف چگونه ممکن است ما در تامین آهن‌آلات ساخت 1 میلیون واحد مسکونی در هر سال کمبودی داشته باشیم.
رستگار، ادامه داد: اگر متولیان حوزه مسکن برنامه‌ای برای ساخت سرپناه برای مردم داشته باشند، ما با تمام توان در زمینه تولید، توزیع و نظارت بازار شرایط ساخت و ساز خانه را فراهم کرده و در کنار آنها خواهیم بود.
رئیس ‌اتحادیه صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات استان تهران در تشریح معضلات صنعت آهن و فولاد کشور در طول 7 سال رکود صنعت ساخت‌و‌ساز، گفت: یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف صنعت آهن و فولاد، بخش مسکن کشور است و وضعیت تولید واحد مسکونی به طور مستقیم برای شرایط بازار آهن و فولاد اثرگذار است.
وی با ‌اشاره به تولید انبوه مسکن در قالب پروژه مسکن مهر، افزود: بازار آهن و فولاد به دلیل شدت گرفتن تولید مسکن تحت عنوان پروژه عظیم مسکن مهر، رونق مناسبی گرفت اما پس از آن شاهد رکود بخش مسکن و به تبع آن رکود بازار آهن و فولاد بودیم.
رستگار، در توضیح آمار مرتبط با فروش آهن و فولاد در دوران رکود حوزه ساخت‌و‌ساز، تصریح کرد: در طول 7 سال گذشته متاسفانه آمار مرتبط با فروش آهن‌آلات هیچ رشد موثری را تجربه نکرده است و از مقادیر فروش آهن در حال حاضر، بخش اندکی به حوزه مسکن تعلق دارد.
رئیس ‌اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد در بیان لزوم برنامه‌ریزی مناسب سیاست‌گذاران در حوزه مسکن، گفت: از تمامی متولیان حوزه مسکن تقاضا داریم با برنامه‌ریزی مناسب در بخش تولید انبوه واحد مسکونی، از پتانسیل صنعت آهن و فولاد کشور در راستای تحقق اهداف کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم استفاده کنند.