kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
نویسنده سعودی پس از مشاهده راهپیمایی اربعین:

خادمان امام حسین(ع) کربلا را به بهشت تبدیل کردند آل‌سعود خانه خدا را به کشتارگاه بدل کرد

یک نویسنده و فعال اهل عربستان پس از مشاهده حال و هوای اربعین امام حسین(ع) در کربلا، این مراسم را با مراسم حج در کشورش مقایسه کرد و خطاب به مقامات سعودی گفت: «از خادمان امام حسین‌(ع) یاد بگیرید.»

«نداء آل‌سیف» با مقایسه دو مراسم اربعین حسینی و حج، نوشت، فرق است بین خادمان امام حسین‌(ع) که کربلا را به بهشت و گلستان تبدیل کرده‌اند و کسانی که خانه خدا را به کشتارگاه و مسلخ تبدیل کرده و زوار بیت‌الله الحرام را با جرثقیل‌ها و بالابرها (اشاره به سقوط بالابر در صحن خانه خدا) و یورش‌های «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی، کشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این نویسنده سعودی نوشت: «وقت آن رسیده که خادمان زوار امام حسین‌(ع) در کربلا، فرش را از زیر پای حاتم طائی (که در بین عرب‌ها، به بخشندگی معروف است) و امثال او، که در طول تاریخ به بخشش و کرم شناخته‌ شده‌اند، بکشند...چرا که بخشش حاتم طایی در برابر بخشش اهالی عراق به زائران حسینی‌(ع) رنگ می‌بازد و به چشم نمی‌آید».
او در ادامه، به چرایی و علت نوشتن این مقاله خود، اشاره و تاکید کرد: «چیزی که در حقیقت مرا به نوشتن این مقاله واداشت، شوک حاصل از مقایسه بین این دو مراسم و نحوه برگزاری آن است؛ بین بخشش بی‌انتهای مادی و معنوی‌، که زائران کربلا می‌بینند، و ظلم و ستمی که در کشور ما در حق حجاج بیت‌الله الحرام می‌شود». خانم آل سیف، که خود از نیروهای داوطلب برای کمک به حجاج در عربستان سعودی است، ادامه داد: « تفاوت بین آنچه که زائر کربلا می‌بیند و آنچه که زائر مکه می‌بیند، زیاد است و نیاز به مقایسه نیست؛ در اولی مردم برای اینکه به شما خدمت مجانی ارائه دهند، التماس می‌کنند، ولی در دومی، باید دعا کنی و با توجه به سرعت موشک‌وار قیمت اقلام غذایی، مسکن و حمل نقل، ممکن است کارتان به گدایی و التماس هم بکشد!» به گفته وی، در «عرصات» مکه، هنگامی که زائر بیت‌الله از پیاده‌روی خسته می‌شود و به سمت منا در حرکت است، اگر هلاک هم بشود، چاره‌ای جز ادامه مسیر ندارد، ولی در مسیر کربلا، صدها خیمه و موکب رایگان وجود دارند که برای استقبال از زائران و ارائه خدمات به آنها، از همدیگر سبقت می‌گیرند.
راهپیمایی اربعین
تصاویر منتشر شده در رسانه‌های عراقی از جمعیت میلیونی زائران اربعین امسال حکایت می‌کند،مراسمی که به گفته مقامات بهداشتی و امنیتی عراق، با موفقیت کامل برگزار شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عراقی به نقل از مقامات ذی ربط، از شرکت بیش از 14 میلیون و 500 هزار زائر در مراسم اربعین حسینی(ع) امسال خبر دادند. این مراسم، به دلیل شیوع ویروس کرونا، بدون حضور زائران کشورهای دیگر، برگزار شد.
دیروز همچنین، «برهم صالح» رئیس‌جمهور و « مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر عراق، به مناسبت مراسم اربعین حسینی‌(ع)، پیام‌های جداگانه‌ای را صادر و بر ضرورت الگوگیری از قیام امام حسین‌(ع)،
تاکید کردند.
پیامدهای تعطیلی سفارت آمریکا
«رایان کروکر» سفیر سابق آمریکا در عراق، بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد را غیر قابل باور و اقدامی خطرناک برای همپیمانان آمریکا در منطقه دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس، سفیر سابق آمریکا تاکید کرد که آمریکا نباید سفارت خود را ببندد. او به واشنگتن توصیه کرد، در قبال مسایل جاری، «صبر استراتژیک» داشته باشد.
کروکر گفت: بستن سفارت آمریکا در عراق، امری غیرمنطقی و غیرقابل باور است‌، آمریکا باید راه‌هایی را برای حمایت از مصطفی کاظمی بیابد.
وی توضیح داد: خروج از عراق، پیام وحشتناکی برای همپیمانان آمریکا و شرکای آن در منطقه دارد و برای آنها سؤالاتی درباره باقی ماندن آمریکا و تعهداتش ایجاد خواهد کرد. مشکلات در عراق، ساخته کاظمی نیست و به طور کلی، چالش‌های منطقه نیازمند زمان طولانی برای
حل و فصل است.
آمریکا با هدف سلطه طولانی مدت بر عراق و منطقه، بزرگ‌ترین سفارت خارجی خود را در این کشور ایجاد کرده است. چند روزی است که کاخ سفید بر سر احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد، جار و جنجال‌های زیادی را به راه‌انداخته‌، ولی در عمل، اقدامی نکرده است.
«حشدالشعبی» هر چند سفارت آمریکا را لانه جاسوسی و مرکز توطئه علیه منافع ملی عراق می‌داند‌، ولی هرگز مسئولیت حملات موشکی اخیر به سفارت را به عهده نگرفته است.