kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

دستور رهبر انقلاب برای تخصیص ظرفیت درمانی نیروهای مسلح به بیماران کرونایی

رهبر انقلاب به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند تا ظرفیت درمانی بیمارستان‌های نیروهای مسلح در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.

ستادکل نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ پیرو پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان ویروس کرونا در ۸ ماه گذشته توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح، پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در تاریخ 17/7/99، کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.
لبیک سپاه به فرمانده معظم کل قوا
 در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی
در پی فرمان رهبر معظم انقلاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر در اختیار قرار گرفتن کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیروهای مسلح برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان ویروس کرونا، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستور سرلشکر سلامی ‌به ستاد فرماندهی کل و کلیه فرماندهان نیروها و سپاه‌های استانی و همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای خدمت‌رسانی فراگیر به مبتلایان به کرونا در سراسر کشور خبر داد.
وی افزود: بر اساس دستور فرمانده کل سپاه مقرر گردیده است کلیه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه بهداشت، درمان و علوم پزشکی این نهاد شامل منظومه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ثابت و سیار (صحرایی)، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌الاعظم‌(عج) با آرایش جدید و همه‌جانبه، عملیاتی و در امتداد خدمت‌رسانی‌های هشت ماه گذشته به ارائه خدمات درمانی مورد نیاز به مبتلایان ویروس کرونا می‌پردازند.
سردار شریف همچنین تقویت اقدامات دفاع زیستی و سازماندهی و نقش‌آفرینی‌های بسیجیان در مقابله با موج جدید بیماری کووید ۱۹ برای ارائه خدمات بهداشتی پیشگیرانه و تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم عزیز در سراسر کشور مانند ماسک و مواد ضد عفونی را از موضوعات مورد تأکید فرمانده کل سپاه در این دستور عنوان کرد.
سرلشکر سلامی:
تمام ظرفیت‌های قرارگاه ثارالله
در اختیار عملیات مقابله با کرونای تهران قرار می‌گیرد
همچنین به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جلسه مشترک ستاد فرماندهی مقابله با کرونای کلانشهر تهران و ستاد کل فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور هم‌افزایی بیشتر با حضور فرمانده کل سپاه در محل قرارگاه ثارالله تهران برگزار شد.
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این جلسه ضمن تقدیر و قدردانی از عملکرد شایسته وزارت بهداشت، جهت رفع برخی مشکلات که امکان برطرف شدن آنها با حمایت سپاه پاسداران وجود دارد اعلام آمادگی کرد.
سردار سلامی ‌با‌ اشاره به نقش مؤثر قرارگاه ثارالله برای رفع مشکلات موجود در استان تهران، پیشنهادها و موارد مطرح شده را جمع‌بندی و نسبت به حمایت مادی و معنوی از کادر بهداشت و درمان اعلام آمادگی کرد و افزود: تمامی ظرفیت‌های قرارگاه ثارالله تهران در اختیار فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران قرار می‌گیرد.
لبیک ارتش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا؛
یار و یاور وزارت بهداشت
 و خدمتگزار مردم خواهیم بود
امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: از آنجایی که ویروس منحوس کرونا شیوع فراوانی پیدا کرده است و فرماندهی معظم کل قوا در فرمان اخیر ابلاغ فرمودند؛ امکانات بهداشتی نیروهای مسلح به‌صورت کامل در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا و در خدمت مردم قرار گیرد، ما نیز همزمان با طی مراحل دریافت ابلاغیه فرمان فرماندهی معظم کل قوا از ستاد کل نیروهای مسلح، بلافاصله در ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را انجام دادیم که اهم آن سیاست‌گذاری و ابلاغ سامانه بهداشت و درمان ارتش در مکاتبه‌ای به همه مبادی بهداشتی و درمانی نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی بوده که با آمادگی صددرصدی تمامی ظرفیت بیمارستان‌ها و امکانات درمانی ارتش را با برنامه‌ریزی جدید و متناسب با افزایش نیازها در خدمت به مردم به کار گیرند.
وی افزود: در اسفندماه سال ۹۸ نیز پس از شیوع بیماری کرونا، فرماندهی معظم کل قوا تدابیر جدیدی به ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ فرمودند که قرارگاهی در سطح ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود و خدمات نیروهای مسلح را به مردم توسعه دهند و اقدامات لازم را به عمل آورند، بر مبنای این تدبیر امکانات بهداشتی نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور گسترش فوق‌العاده‌ای پیدا کرد به طوری که ۳۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر از کادر درمانی ارتش در خدمت مردم شریفمان قرار گرفت و صدها تیم پزشکی سیار برای کنترل بیماری و بیماریابی شکل گرفت.
امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: نقاهتگاه‌های بزرگ و کوچک در سطح کشور در استان‌هایی که ارتش جمهوری اسلامی در آنجا مستقر است شکل گرفت و دیدیم که یک نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی در کمترین زمان ممکن در تهران شکل گرفت. رفع آلودگی در شهرها به‌ویژه قسمت‌هایی که شیوع بیماری بیشتر بود در سطح وسیعی انجام شد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: تاکنون هم برابر همان دستور قبلی امکانات بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا علیه‌السلام ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام مأموریت است.
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش تأکید کرد: این قرارگاه همزمان با دغدغه خدمت به مردم شریفمان، حفظ سلامتی و مصونیت تمامی کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی از ابتلا به بیماری کرونا را نیز مدنظر دارد چرا که توان دفاعی ما به هیچ عنوان نباید ضعیف شود که الحمدلله در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌ایم.
وی افزود: ارائه خدمات به مردم در سطح جامعه نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل انجام شده که البته با فرمان اخیر حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد‌ظله‌العالی) با توان بیشتر و با هماهنگی قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع) ستاد کل نیروهای مسلح، یار و یاور وزارت بهداشت و خدمتگزار مردم عزیزمان خواهیم بود.