kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
187 خانواده دیگر داغدار شدند

۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۱۸۷ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری دیروز در بیان آخرین آمارهای کرونا در کشور طی مدت اخیر، اظهارداشت: از 10 تا ۱۱ مهر ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۴۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.
لاری افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۸۵ هزار و ۲۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و137 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، همچنین تا کنون چهار میلیون و ۶۷ هزار و ۸۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار
دارند.
 گفتنی است، در فاصله روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه گذشته نیز 211 نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده بودند.