kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹

کوتاه از سراسر جهان


 
  آمریکا
اسپوتنیک: «ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق سیا، که در سال ۲۰۱۳ اسرار اطلاعاتی را فاش کرده بود، موافقت کرده که بیش از ۵ میلیون دلار درآمد ناشی از کتابش، «سوابق دائم» و سخنرانی‌های خود را به عنوان جریمه به دولت آمریکا بپردازد.
لبنان
فارس: «استفانو دل کول» رئیس‌نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در لبنان، دیروز تأکید کرد که پرواز جنگنده‌های اسرائیل در حریم لبنان، قطعنامه «۱۷۰۱» شورای امنیت و حاکمیت لبنان را نقض می‌کند.
رئیس‌نیروهای یونیفل از ارتش رژیم صهیونیستی خواست که پرواز جنگنده‌ها در حریم لبنان را متوقف کند. از سوی دیگر، او تأکید کرد که این کارشکنی‌های مستمر به تنش منجر خواهد شد و ممکن است به حوادثی کشیده شود که پیمان توقف اقدامات خصمانه میان بیروت و تل‌آویو را به خطر بیندازد.
ترکیه
رویترز: تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت بر یک شرکت ترکیه‌ای به دلیل حضور در بحران لیبی، با واکنش تند دولت آنکارا مواجه شد. وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن تحریم‌های اتحادیه اروپا، اعلام کرد که این مسئله، استاندارد دوگانه و موضع مغرضانه آنها را نشان می‌دهد.
چین
ایسنا: یک افسر اداره پلیس نیویورک از سوی دادستان‌های فدرال، به جاسوسی از نیویورکی‌های تبتی از طرف دولت چین متهم شده است. دولت چین اتهامات علیه این افسر پلیس را کاملا ساختگی و بخشی از توطئه آمریکا برای تخریب وجهه دیپلمات‌های چینی در آمریکا دانست.