kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
در مراسم رونمایی از سه برنامه عنوان شد:

مسئولیت رادیو در صیانت از زبان فارسی(اخبار ادبی و هنری)

آئین رونمایی از سه برنامه فرهنگی ادبی شبکه رادیویی فرهنگ، به مناسبت روز قلم، پیش از ظهر روز شنبه چهاردهم تیر با حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، تنی چند از مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات در استودیوی شماره یک رادیو در جام‌جم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کیهان، غلامعلی حداد عادل در این مراسم گفت: هر قدمی ‌در راه تقویت زبان فارسی برداشته شود قدمی ‌در تحکیم هویت و فرهنگ ایرانی ماست و صداوسیما در این راه تاکنون گام‌های موثری برداشته که قابل تقدیر است.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین با‌ اشاره به برنامه مردمی مشاعره در صداوسیما گفت: رسانه ملی با برنامه مشاعره موجب‌ ترویج و گسترش زبان و ادب فارسی در میان قشر نوجوان و دانش‌آموزان کشور شده که همین امر خود از کارهای پسندیده صداوسیما به‌خصوص در رادیو فرهنگ است که در راستای تحکیم زبان و ادب فارسی انجام شده است. حمیدرضا شاه‌آبادی، معاون صدا نیز با بیان اینکه ما رادیو را به طلایه‌دار صیانت از زبان فارسی تبدیل می‌کنیم افزود: با عنایت به نگرانی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص پاسداشت زبان و ادب  فارسی، امروز حساسیت‌ها مضاعف است و ما در رسانه ملی به‌ویژه در رادیو در تلاش هستیم که با ایجاد ظرفیت‌های خوب و شایسته در مسیر صیانت از زبان و ادب فارسی حرکت کنیم.
وی در ادامه با تشریح برنامه‌های‌ ترویج و توسعه زبان و ادب فارسی در شبکه‌های رادیویی افزود: از امروز برنامه‌های جدیدی تحت عنوان «حریر سخن» (مشاعره)، «پرنیان ادب» (شعر و موسیقی) و «قند مکرر» (حکمت‌ها و پندهای ادبی) به‌عنوان سه‌گانه‌های رادیو فرهنگ رونمایی و این برنامه‌ها از این پس از این شبکه برای مخاطبان پخش خواهد شد.
در این مراسم، علاوه ‌بر رونمایی از سه برنامه جدید رادیو فرهنگ در جهت پاسداشت زبان و ادب فارسی، از تلاش‌ها و فعالیت‌های دکتر امیر اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های مشاعره سیما به جهت ارائه برنامه‌های ادبی و فرهنگی و نیز‌ ترویج زبان و ادب فارسی در رسانه ملی قدردانی شد.