kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

موفقیت سپاه در پرتاب ماهواره نظامی، ترامپ را به هذیان گویی انداخت

خبر غافلگیر‌کننده شلیک موشک و ارسال ماهواره نظامی ایران به فضا که تحقیری مضاعف برای آمریکایی‌ها بود‌، رئیس‌جمهور این کشور را به هذیان گویی انداخت و وی مدعی شد که به ناوهای آمریکایی دستور داده است که با هرگونه مزاحمتی از سوی قایق‌های توپ‌دار ایرانی برخورد کنند.




دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توئیتری به آنچه مزاحمت قایق‌های توپ‌دار ایرانی برای ناوهای آمریکایی خواند، واکنش نشان داد.
ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «من به نیروی دریایی ایالت متحده دستور داده‌ام که در صورت ایجاد مزاحمت قایق‌های توپ‌دار ایرانی برای کشتی‌های ما در دریا [خلیج‌فارس] به سوی آنها شلیک و آنها را منهدم کنند.»
شاید از توییت اخیر ترامپ تعجب کنید. ماجرای کشتی‌ها، مربوط به روز جمعه است و ترامپ امروز (چهار شنبه) واکنش نشان داده است. پادوهای مجازی آنها هم تیتر زده‌اند دستور ترامپ برای حمله به قایق‌های ایرانی!
اما واقعیت چیست؟ ترامپ پنج روز لکنت گرفته بود که با تحقیر شدن چند باره در خلیج‌فارس چه کند. ضمنا پیامدهای ویروس کرونا، گرفتاری و تحقیر گسترده‌ای به همراه داشته و او را دچار درماندگی بی‌سابقه کرده است.
در این میان، امروز خبر غافلگیر‌کننده شلیک موشک و ارسال ماهواره نظامی ایران به فضا منتشر شد. این تحقیر مضاعفی برای آمریکاست که ادعا می‌کرد همه چیز را تحت‌اشراف دارد.
تیم ترامپ با توییت مذکور، در واقع می‌خواسته‌اند در مقابل سیلی امروز نیروی هوا فضای سپاه، واکنش نشان بدهند. اما چه داشته‌اند که بگویند؟! بنابراین موضوع موشک و ماهواره را مسکوت گذاشته اما ضمنا طوری موضع گرفته‌اند که تداعی واکنش و تهدید نظامی علیه ایران را بکند!
از سوی دیگر این واکنش متناقض و گنگ رئیس‌جمهور آمریکا واکنش کارشناس ارشد موسسه آمریکایی خاورمیانه را در پی داشت. وی با‌اشاره به گاف ترامپ که نوشته به نیروی دریایی آمریکایی دستور داده قایق‌های مسلح ایران را «ساقط» کنند گفت : این جدید است ! ایران قایق پرنده دارد!
پاسخ قاطع سخنگوی نیروهای مسلح
 به لاف‌زنی ترامپ
همچنین سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ابلاغ دستور شلیک به ناوهای آمریکایی در خلیج‌فارس در صورت نزدیکی قایق‌های ایرانی به این ناوها، گفت: آمریکایی‌ها امروز باید به جای قلدری برای دیگران، همه همت خود را به‌کار بگیرند تا آن دسته از نیروهایشان را که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، نجات دهند.
وی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها خیلی هنر و عرضه دارند نیروهای خود را در منطقه غرب آسیا از کرونا نجات دهند و آنها را از این منطقه خارج کند و سپس سایر نیروهای خود را مانند بسیجیان و نیروهای مسلح ایران که امروز به کمک مردم خود شتافته‌اند به آمریکا ببرند تا مردم شان را از بحران عظیمی که برای این کشور ایجاد شده نجات دهند. امروز آمریکا به پرچالش‌ترین کشور در حوزه کرونا تبدیل شده است و مقامات این کشور باید به فکر نجات خود و حل این موضوع باشند.