kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

تشکیل «دولت ننگ» در اسرائیل بنی گانتس و نتانیاهو هر دو نخست وزیر شدند!

توافق «بنی گانتس» و «بنیامین نتانیاهو» برای چرخشی شدن نخست‌وزیری و (خروج این رژیم از یک‌سال بن بست سیاسی) باعث شده تا احزاب مختلف رژیم صهیونیستی، دولت آینده را «دولت ننگ و فساد» بخوانند.


سرویس خارجی-

بحران یک ساله انتخاباتی در سرزمین‌های‌اشغالی ظاهرا به پایان خود نزدیک شده، اما به شکلی که باعث تحقیر رهبران این رژیم شود! رژیم صهیونیستی که با مانور رسانه‌ای خود همواره به دنبال ایجاد این گزاره است که موفق‌ترین دموکراسی در خاورمیانه است اکنون افغانستان را الگوی انتخاباتی خود کرده است. در افغانستان زمانی که‌اشرف غنی و عبدالله عبدالله هرکدام خودشان را برنده انتخابات می‌دانستند و از خواسته خود کوتاه نیامدند در نهایت قدرت بین دو طرف تقسیم شد. در سرزمین‌های‌اشغالی نیز سرانجام گانتس و بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفتند قدرت را بین خود تقسیم کنند. طبق گزارش فارس، این دو توافقی برای تشکیل کابینه فراگیر امضا کرده‌اند. نمایندگان دو حزب بعد از امضای این توافقنامه پیشبرد قانونی را که خواستار چرخشی شدن نخست‌وزیری میان نتانیاهو و گانتس است آغاز خواهند کرد. در این توافق تصریح شده نتانیاهو ابتدا سمت نخست‌وزیری را در دست خواهد گرفت و پس از 18 ماه استعفا خواهد کرد تا گانتس 18 ماه جانشین او شود!
این توافق در حالی به وجود آمده که بسیاری از احزاب رژیم صهیونیستی به آن اعتراض کرده‌اند. حزب چپگرای «میرتس» در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشته: «این یک دولت وحدت یا اضطراری نیست. بلکه دولت فساد است.» این حزب تأکید کرد که با طرح قانونی که برای تشکیل این کابینه به کنست ارسال خواهد شد، مبارزه می‌کند. این حزب در ادامه کابینه فراگیر را دولت ننگ توصیف کرد.
«میوار میخالی» عضو عالیرتبه حزب «کار» نیز در توئیتی نوشت، دولت فراگیر «خطرناک» و «فاسد» است و به نتانیاهو که متهم به فساد است این اجازه را می‌دهد درخصوص تعیین قضات دادگاه خویش، دست به وتو ببرد. او در ادامه نوشته که حزب کار علیه تشکیل کابینه فراگیر رأی خواهد داد تا «در این تعفن» شریک نشود.
ایمن عوده رهبر «لیست مشترک اعراب» نیز نوشته: «دولتی که گانتس و نتانیاهو تشکیل داده‌اند، سیلی بر صورت اکثریت شهروندانی محسوب می‌شود که برای کنار زدن نتانیاهو پای صندوق‌های رأی آمدند.» او تأکید کرد که بنی گانتس به‌اندازه کافی برای به دست آوردن پیروزی شجاع نیست و او «دولت فراگیر»، «نژادپرستی» و «فساد» را برگزیده است.