kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

بازگشایی صنوف به معنای عادی شدن شرایط نیست

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، بر لزوم ثبت‌نام تمام اصناف در سامانه وزارت بهداشت در موعد مقرر، تاکید کرد.


به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ریسک ابتلا به کووید 19 را کاهش می‌دهد، از طرفی در این مرحله به دنبال قطع زنجیره انتقال هستیم. تصور می‌شود با توجه به افزایش آگاهی مردم و رعایت نکات بهداشتی از سوی آنها، آرامش نسبی ایجاد شده است، اما باید مراقب باشیم که این آرامش منجر به سهل‌انگاری نشود. نباید تصور کنیم که ویروس رخت بر بسته و از ایران و دنیا خارج شده
است.
رئیسی بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی سه قسمت دارد؛ یکی مربوط به محیط کسب‌وکار، یکی مربوط به کارکنان بوده و سومین قسمت مربوط به دریافت‌کنندگان کالاها و خدمات است. باید توجه کرد که بازگشایی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست و به این معنی نیست که بیماری را مهار کرده‌‌ایم. بازگشایی صنوف را در کنار فعالیت اقتصادی و تامین معیشت مردم، با توجه به کاهش ریسک ابتلا مدیریت می‌کنیم. بنابراین، هرگونه سهل‌انگاری می‌‌تواند منجر به شیوع مجدد بیماری شود.
وی افزود: بر همین اساس سامانه‌‌ای را برای ثبت‌‌نام صنوف ایجاد کردیم که باید در آن ثبت‌‌نام کنند. تاکید می‌کنیم که صنوف حتما ثبت‌نام کرده و پروتکل‌های تعریف شده را رعایت کنند.
 ثبت‌نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت
ربطی به مالیات ندارد
معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: متاسفانه در زمینه ثبت صنوف در فضای مجازی شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه این ثبت‌نام مربوط به مالیات است، اما ما در این سامانه هیچ کد اقتصادی از کسی دریافت نمی‌کنیم و هیچ ربطی به مالیات ندارد و صرفا در حوزه بهداشت اقدام می‌کنیم که صرفا برای ارسال و رعایت پروتکل‌‌ها
است.
ابتلای دوباره به کرونا را تایید نمی‌کنیم
وی در پاسخ به سوالی درخصوص ابتلای مجدد یک نفر به کرونا در کشور، گفت: اینکه یک نفر مجدد در کشور به کرونا مبتلا شده، تایید نمی‌کنیم و در کشور فعلا چنین آماری وجود ندارد، اما مقاله‌ای از کره جنوبی حاکی از این است که گزارش‌هایی در این زمینه داشته و درحال حاضر روی آن بررسی می‌کنند.