kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
کاهش ابتلا و فوت ناشی از کووید ١٩

برای اولین بار طی یک ماه اخیر تعداد فوتی‌های کرونا در کشور 2 رقمی ‌شد

وزیر بهداشت گفت: با وجود اینکه برای اولین بار طی حدود یک ماه اخیر، تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور دو رقمی ‌شده است اما رعایت فاصله‌گذاری هوشمند همچنان باید در اولویت باشد.




به گزارش ایسنا، سعید نمکی با‌ اشاره به اینکه دیروز اولین روزی بود که بعد از روزهای سخت و پیک بیماری کرونا، تعداد مرگ و میرها به دلیل بیماری کووید ۱۹ در کشور دو رقمی ‌شده و به عدد ۹۸ نفر رسید، اظهار داشت: در حال حاضر مدیریت بیماری در کشور به بهترین شکل در حال اجرا است و در اکثر استان‌ها شرایط بهتر از قبل شده است.
نمکی با بیان اینکه در حال حاضر ورودی بیمارستان‌ها نیز نسبت به قبل وضعیت مطلوب‌تری دارد، افزود: تمام این‌ها با تلاش و همدلی تمامی ‌مردم حاصل شده است.
 رعایت فاصله‌گذاری هوشمند همچنان باید
در اولویت باشد
وی ادامه داد: فاصله‌گذاری هوشمند همچنان در اولویت ما است و باید تأکید کرد که اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی رعایت نشود، دچار چالش‌های زیادی خواهیم شد.
وزیر بهداشت با‌ اشاره به مرارت‌های کادر پزشکی و درمانی در مقابله با کرونا و درمان بیماران و بیان اینکه متأسفانه در راه مبارزه با بیماری همکاران زیادی را از دست داده‌ایم، گفت: از تمامی ‌مردم درخواست دارم که با رعایت برخی نکات، بار را بر همکاران من سنگین‌تر نکنند. در برخی کشورهای دنیا پرستاران و کادر پزشکی با کم شدن امکانات حفاظتی به خیابان‌ها آمدند؛ در حالی‌که همکاران و کادر بهداشتی درمانی ما تا امروز از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند.
 آخرین آمار کرونا در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت از کاهش مرگ و میر و ابتلای ناشی از کووید ١٩ در کشور خبر داد.
به گزارش وبدا، کیانوش جهانپور دیروز گفت: از 25 تا ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و 574 بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.
جهانپور با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و 877 نفر رسید، افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
وی بیان کرد: تا امروز چهار هزار و 683 نفر از بیماران جان باخته و دیگر در بین ما نیستند و تا کنون ۴۸ هزار و 129 نفر از بیماران، بهبود یافته و ‌ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سه هزار و 691 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تا کنون ۲۸۷ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده
است.