kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
در بیست و سومین جلسه محاکمه علی دیواندری و متهمان مرتبط اعلام شد

رد مال 102 میلیون دلاری به بانک‌های ملت و پارسیان

بیست و سومین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات علی دیواندری مدیر عامل اسبق بانک‌های ملت و پارسیان و سایر متهمان مرتبط در شعبه اول ویژه دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.




به گزارش میزان، در ابتدای این دادگاه قاضی موحد گفت: تاکنون معادل ۹ میلیون دلار رد مال درخصوص بانک پارسیان صورت گرفته است و مهدی فلاحتیان معادل ۹ میلیون دلار اقدام کرده است.
وی افزود: مقدمات رد مال در حدود ۹۳ میلیون دلار به بانک ملت هم انجام شده است که امیدواریم به‌زودی انجام شود.
پای عضو گروهک منافقین
به پرونده باز شد
در ادامه نماینده دادستان با اشاره به تقاضای متهم دیواندری از وزارت نفت برای ورود بانک ملت به بازرگانی نفت گفت: متهمان سعادتی و دیواندری چهار محموله نفتی را برای فروش در اختیار فردی به نام رحمت‌اله باختری می‌گذارند، در حالی‌که این شخص عضو شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین بوده است.
قهرمانی اظهار داشت: باختری بخشی از مبالغ مربوط به فروش نفت را رد مال می‌کند و دو دکل مسکونی روی آب به ارزش ۵۴ میلیون دلار معرفی می‌کند که مبلغ واقعی آن ۱۹ میلیون دلار بوده است. متهم سعادتی از این طریق خانه ۷ میلیون پوندی در لندن تهیه و همسرش هم یک ملک دو میلیون پوندی خریداری کرده است و جمعا ۲۱ میلیون دلار تصاحب کرده‌اند.
وی ادامه داد: متهم دیواندری با ارتباط سری که با اکبر طبری داشته است جلسه‌ای را برگزار می‌کنند و طبری با بازپرس ما تماس می‌گیرد و بازپرس تحت فشار قرار می‌گیرد.
در ادامه آقای آرام به‌عنوان مطلع در جایگاه حاضر شد و به سوالات قاضی موحد پاسخ داد. همچنین متهم دیواندری به دستور قاضی موحد به سوالات نماینده دادستان درخصوص خرید کشتی کارمن، شرکت‌های تراستی، فروش نفت به باختری، مصوبه نفت کوره و فروش غیرقانونی ال‌پی‌جی پاسخ داد.
با پایان سخنان متهم دیواندری، قاضی موحد ضمن اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعدی سه‌شنبه آینده به‌صورت علنی برگزار خواهد شد.