kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

۷ روایت مستند درباره آیت‌الله شهید مدرس(اخبار ادبی و هنری)

کتاب «مرثیه‌ای بر آن ‌تربت پاک» پیرامون زندگی و ابعاد شخصیتی آیت‌الله شهید مدرس در قالب هفت روایت داستانی توسط انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به بازار کتاب آمد.

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به ‌نشر در گفت‌وگو با کیهان، درباره کتاب «مرثیه‌ای بر آن ‌تربت پاک» گفت: آیت‌الله شهید مدرس بیشتر با شخصیت سیاسی در جامعه شناخته‌شده است و به دیگر ابعاد شخصیتی این شهید والامقام کمتر پرداخته شده است. از چند سال پیش که تولیت آثار ایشان به آستان قدس رضوی سپرده شد، تصمیم گرفتیم اقداماتی انجام دهیم تا دیگر ابعاد شخصیتی ایشان نیز شناخته شود.
وی افزود: تا قبل از این کتاب چند کتاب دیگر از جمله کتاب‌های «اندیشه‌های اقتصادی شهید آیت‌الله مدرس(ره)»، «پیرمرد و صندلی» و «فروغ دانایی» که شامل مجموعه داستان‌هایی درباره شهید مدرس است، منتشر و روانه بازار کتاب شده‌اند.
سعیدی گفت: به منظور شناخت بیشتر آیت‌الله مدرس سال گذشته فراخوان دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی «ماه مجلس» با هدف معرفی شهید آیت‌الله مدرس(ره) پرچمدار سیاست و دیانت توسط مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و با همکاری به‌نشر را منتشر کردیم و در پایان 153 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
مدیرعامل به نشر افزود: از میان این آثار در نهایت هفت اثر به‌عنوان آثار برتر انتخاب شد و همین هفت اثر در روزهای گذشته در قالب کتاب «مرثیه‌ای بر آن ‌تربت پاک» منتشر شد.
سعیدی تأکید کرد: این هفت داستان به شکل مستند و در قالب روایت‌هایی داستانی به ابعاد سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی آیت‌الله شهید مدرس می‌پردازند.