kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
در همایش «سخنگو پاسخ می‌دهد»

ربیعی: هر کس رئیس‌جمهور می‌شد وضعیت خیلی بدتر می‌شد باید خوشحال باشید!

سخنگوی دولت خطاب به دانشجویان گفت: باید خوشحال باشیم که دولت این شرایط را فراهم کرده که نقد می‌کنید.




علی ربیعی سخنگوی دولت در همایش «سخنگو پاسخ می‌دهد» که به همت بسیج دانشجویی و به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به انتقادات دانشجویان گفت: باید خوشحال باشیم که دولت این شرایط را فراهم کرده که نقد می‌کنید، آیا جرئت داشتید که سال ۸۴ و ۸۵ این نقدها را مطرح کنید؟
دولت باید مورد نقد و حمله قرار گیرد
وی افزود: دولت باید هم نقد شود و باید هم دولت مورد حمله قرار گیرد، خدا را شکر که حداقل امروز نماینده دولت می‌نشیند و شما هر طور می‌خواهید دولت را نقد می‌کنید. ربیعی تصریح کرد: آیا تورم ۷ درصدی در این دولت نبود؟ آیا ما رشد ۱۲ درصد نداشتیم؟ ما قدرت خرید بازنشستگان را بالا بردیم.
 گرانی بنزین اثر ماشه‌ای و پروانه‌ای داشت
سخنگوی دولت با طرح این سؤال که چرا برخی می‌گویند تحریم‌ها اثر نداشته است؟ گفت: در حادثه تلخی که اخیراً رخ داد، گرانی بنزین اثر ماشه‌ای و پروانه‌ای داشت.
 با «پالرمو» سیاسی برخورد می‌کنند
وی افزود: تحریم یک واقعیت است، اگر نمی‌توانیم پول مربی خارجی را بدهیم برای این است که بانک‌ها نمی‌توانند پول را منتقل کنند. با این‌حال تا ما از کنوانسیون «پالرمو» بحث می‌کنیم با آن سیاسی برخورد می‌کنند.
 از آقای رئیسی هم بابت مبارزه با فساد سپاسگزارم
سخنگوی دولت گفت: فساد، واقعیت تلخی است، و از آقای رئیسی هم بابت مبارزه با فساد سپاسگزارم و امیدوارم حرکتی که آقای رئیسی آغاز کرده را خراب نکنند.
 هر کس رئیس‌جمهور می‌شد وضعیت خیلی بدتر می‌شد
وی ادامه داد: به جرأت می‌گویم با وضعی که از فروش نفت به وجود آمده و با جمعیت بیکاری که الان وجود دارد و با نسلی که انتظارش از زندگی متفاوت شده، هرکسی از مدعیان فعلی رئیس‌جمهور می‌شد وضعیت الان خیلی بدتر می‌شد.
 معافیت مالیات سلبریتی‌ها در حد پیشنهاد بود
وی در ادامه در پاسخ به سؤالات دانشجویان درباره دریافت مالیات از سلبریتی‌ها گفت: تصمیمی برای معافیت مالیات سلبریتی‌ها در دولت گرفته نشده است. این باید در دولت تصویب شود و بعد مجلس تصویب کند.
ربیعی ادامه داد: یک پیشنهادی بود آن‌هم برای اهل‌قلم و فرهنگ که برخی‌ها این را به سلبریتی‌ها ربط دادند که من هم مخالف معافیت هستم.