kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵

حماسه 13 آبان پرشکوه‌تر از همیشه در سراسر ایران

میلیون‌ها نفر از اقشار مختلف مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان در سرتاسر ایران اسلامی دیروز یکشنبه ۱۳ آبان ۹۸ با حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله استکبارستیزی و روز ملـی مبـارزه با اسـتکبار یک بار دیگر انزجار و نفرت خود را از مستکبران جهان و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار نشان دادند.


سرویس سیاسی-

13 آبان نمادی از شور و عشق و ایمان دانش‌آموزان ایران و گل‌بوته‌های تشنه در کنار جویبار انقلاب اسلامی است که دیروز بار دیگر با فریادهای مرگ بر آمریکا روحیه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی خود را نشان دادند تا جهانیان بدانند آینده‌سازان کشور نیز هرگز ارزش‌های دینی و انقلابی خود را با دشمن معامله نخواهند کرد و تحریم‌ها و تهدیدها آنها را از مسیر حق‌طلبی بازنخواهد داشت.
13 آبان هرسال یادآور ۳ جوشش برخاسته از دانش و بینش در جریان نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است.روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه در قلب تپنده دانش ایمانی و فقه ربانی و واکنش رژیم سلطنتی در تبعید ایشان در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ نشان از پیروزی مطلق منطق برخاسته از بینش الهی بر منطق متکی بر زور و خودکامگی داشت.
شهادت دانش‌آموزان ایرانی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در راه بیان خواسته‌های برحق ملت بزرگ ایران در محوطه دانشگاه تهران نیز نشان داد که ظلم و استبداد ضد دانش و آزادگی است و دانش برخاسته از ایمان محصلان ایرانی حکومت استبدادی وابسته را به عجز می‌کشاند و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نیز در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می‌تواند بزرگ‌ترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو درآورد.
ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ ندارد، حضور آحاد ملت یکرنگ بود، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه شعار استکبارستیزی بود و موج موج حضور ملت دریا شد.
دیروز همزمان با چهلمین سالگرد ۱۳ آبان برگ افتخار دیگری در تاریخ مردم تهران و همزمان مردم سراسر ایران اسلامی ثبت شد و مردم غیور و غیرتمند تهرانی نیز بار دیگر اعلام کردند، که زیر بار ظلم، زور و ستم نمی‌روند، دیروز نه تنها دانش‌آموزان که همه اقشار مردم تهران آمده بودند، تا به جهانیان اعلام کنند، مسیر پر افتخاری که از ۱۳ آبان ۵۸ آغاز شد، همچنان پس از گذشت ۴۰ سال پرشورتر و با شکوه‌تر ادامه دارد.
به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل
دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و نیز سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را به سیاست‌های خصمانه مستکبران نشان دادند.
جمعی از شرکت‌کنندگان در این مراسم با اجرای نمایش‌های میدانی افول قدرت آمریکا و اسارت هم پیمانانش را به تصویر کشیدند. همچنین در بخش دیگری از این نمایش میدانی، شرکت‌کنندگان با نمایش یخ‌هایی با پرچم آمریکا، ذوب شدن قدرت آمریکا در قرن بیست و یکم را به تصویر کشیدند.
از اسارت ترامپ تا حضور زم در راهپیمایی!
در بخش دیگری نیز، راهپیمایی‌کنندگان با خلق تصویری از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده، اسارت وی را به جهانیان نشان دادند. در جریان راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، همچنین غرفه سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ یکی از غرفه‌هایی بود که در مسیر حرکت مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با اختصاص دکورهایی از ترامپ، روح‌الله زم، مدیر دستگیرشده آمدنیوز و ابوبکر البغدادی سبب شد تا راهپیمایان دقایقی در این غرفه بایستند و عکس بگیرند.
در یکی از بنرها هم تصویری از اسارت عبدالمالک ریگی تروریست، نیما زم، مسیح علینژاد و مریم رجوی از عناصر و نوچه‌های استکبار جهانی در معاندت با جمهوری اسلامی ایران نقش بسته و زیر آن نوشته بود «دیروز ریگی، امروز زم و فردا علینژاد و رجوی.»
راهپیمایان تهرانی شرکت‌کننده در مراسم روز ملی مبارزه، همچنین سال ۹۸ را سال افول قدرت آمریکا خواندند. راهپیمایان با حمل دست‌نوشته‌هایی که حاوی شعارهایی که از سخنان رهبر معظم انقلاب اقتباس شده است، افول قدرت آمریکا را یادآوری کردند.
واکنش راهپیمایان
به تلاش دولت برای پیوستن به FATF
راهپیمایان شرکت‌کننده در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار که در برابر لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران حضور یافته بودند،FATF را «برجام ۲» خواندند. بنا براین گزارش، راهپیمایان تهرانی با حمل دست‌نوشته‌ها با یادآوری سرنوشت برجام، به دولتمردان نسبت به تفاهمی دیگر با غرب از جنس برجام هشدار دادند.
مردم ایران اسلامی در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی و یوم الله 13 آبان همچنین در قطعنامه‌ای راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی و آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته و هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دوقطبی‌سازی مذاکره- مقاومت در جامعه را محکوم کردند.
تکثیر شعار مهدی ترابی در راهپیمایی 13 آبان
همچنین مردم تهران که در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در برابر لانه جاسوسی سابق آمریکا حضور یافته بودند، از حرکت مهدی ترابی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس بعد از به ثمر رساندن یکی از گلهایش حمایت کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست گرفتن دست‌نوشته‌هایی با مضمون جمله‌ای که ترابی بعد از به ثمر رساندن گل نمایش داد، اعلام کردند که تنها راه رهایی از مشکلات کشور، اطاعت از رهبر معظّم انقلاب است.
کشور معطل رئیس‌جمهور فرانسه نشود!
راهپیمایان تهرانی شرکت‌کننده در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار همچنین، از دولت خواستند اقتصاد کشور و معیشت مردم را معطل توافق با اروپا به ویژه دولت فرانسه نگه ندارد. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست گرفتن دست نوشته‌هایی با مضمون «رفع مشکلات اقتصادی کشور را معطل رئیس‌جمهور فرانسه» نگذارید.
تهرانی‌های حضور یافته در خیابان‌های اطراف سفارت سابق آمریکا همچنین با حمل گسترده پلاکاردهایی شامل جمله صریح رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که «خواب برگشت آمریکا به این کشور تعبیر نخواهد شد.»
تحریم، تهدید و فتنه
خللی در اراده ملت ایجاد نمی‌کند
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی یوم‌الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک چله پرچالش امّا پرافتخار را پشت سر گذاشته، بصورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای از مجموعه‌ای از موانع و دشواری‌ها و مشکلات، که هر نظامی را از پا درمی‌آورد، با وفاداری کامل به آرمان‌ها و ارزش‌ها و مقاومت، در برابر دشمنان با موفقیت عبور کرده و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی شده است.
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ملّت ایران فتنه‌های زیادی را خنثی کرده و پشت سر گذاشته که بعضاً با خسارت‌هایی هم همراه بوده، دشمن دست از فتنه برنداشته است، از مقابله نظامی تقریباً ناامید شده، در جنگ اقتصادی به یأس رسیده و در آستانه شکست است، امّا از فتنه ناامید نیست، قطعاً بدانید فتنه‌ها در راه است.
 سرلشکر موسوی گفت: ملّت ایران؛ جوانان عزیز؛ به خاطر داشته باشید که شیطان یک چهره ندارد، شیطان با لباس هفت‌رنگ و هفت وصله اغواگری می‌کند.
وی تاکید کرد: خواهران و برادران عزیز؛ دشمنی و عداوت آمریکا با ملّت ایران، نه به موضوع بخصوصی مثل موضوع هسته‌ای منحصر و نه قائم به شخص است، تضاد غرب و آمریکا با ایران یک تضاد راهبردی است نه تاکتیکی، اختلاف بین نظام استکبار و جمهوری اسلامی ماهوی و محتوایی و ریشه‌ای است.
فرمانده کل ارتش گفت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین رموز پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت در صحنه‌‌های مختلف، وجه استکبارستیزی، مبتنی بر بصیرت و انقلابی‌گری بوده است و قطعاً برای ادامه مسیر و پیروزی نهایی، این ویژگی می‌بایست حفظ و تقویت شود و شما جوانان عزیز در این راه نقش مهمی برعهده ‌دارید.
سرلشکر موسوی ابراز داشت: نظام سلطه برای ادامه استیلای شیطانی خود، تلاش می‌کند که گفتمان سازش را در قالب واژه‌های خاکستری به ملّت آزاده و حق‌طلب ایران تحمیل کند، امّا با پایداری و ایستادگی ملّت بزرگ ایران، امروز گفتمان مقاومت در سراسر منطقه گسترش یافته و به الگویی کارآمد در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.
فرمانده کل ارتش تاکید کرد: تغییر رفتار ایران از اردیبهشت ۹۸ و اتّخاذ راهبرد مقاومت فعال باعث تغییر در محاسبات و رفتار نظام استکبار گردیده و عقلای آنها این پیام را درک کرده‌اند که دوران فشار با هزینه صفر به پایان‌رسیده و ایران برای پاسخ به فشارها، امکانات، اراده و اجماعِ لازم را دارد.
وی تصریح کرد: پیام این اجتماع، امروز در یک هزار نقطه کشور برای دشمن این است که ملّت ایران راهی را که آمده با قدرت ادامه خواهد داد. دشمن بداند، نسل جوان ایران هیچگاه از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دست برنخواهد داشت و تا آخر ایستاده‌اند.
فرمانده کل ارتش یادآور شد: دشمن بداند که تحریم‌ها و تهدیدها و تزویرها و فتنه‌ها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملّت هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها نخواهد شد.
سرلشکر موسوی گفت: برخی از اندیشمندان غربی با ارائه شواهد و قرائن افول آمریکا را پیش‌بینی کرده‌اند و مقایسه ۲۰ سال پیش آمریکا با ۱۰ سال پیش و امروز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی مؤید این پیش‌بینی است، امّا تکیه‌گاه و استدلال محکم ما وعده‌های الهی است، این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که قطعاً جبهه حق بر باطل پیروز می‌شود و بندگان صالح خداوند در سراسر زمین حاکم خواهند شد.
آمریکا به دنبال مذاکره نیست،
به دنبال دیکته‌نویسی است
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان، طی گفت‌و‌گویی اظهار کرد: مذاکره در عرصه سیاسی تعریف خاصی دارد، مذاکره سقف، کف و میانه دارد.
وی افزود: کف مذاکره همان نقاط مشترک و سقف مذاکره همان چک و چانه زدن است. آمریکا مذاکره نمی‌خواهد و به دنبال مذاکره نیست، چراکه او از قبل سقف مذاکره را معلوم کرده است و به دنبال این نیست که بنشیند و تبادل نظر داشته باشد بلکه سقف مذاکره را تعیین کرده است، یعنی ما بیاییم و به نتیجه برسیم که صنایع موشکی را تضعیف کند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: این دیگر به معنای مذاکره نیست بلکه بیشتر دیکته‌نویسی است و تکلیف دیکته‌نویسی مشخص است.