kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

زن مصری از نحوه شکنجه شدنش در بازداشتگاه‌های «السیسی» می‌گوید

«اسراء عبدالفتاح»، فعال حقوق بشری مصری، می‌گوید توسط افسران رژیم «السیسی» مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به انحای مختلف شکنجه شده است.


سرویس خارجی-

سازمان «عفو بین‌الملل» در بیانیه‌ای ربوده شدن این فعال حقوق بشری مصری و بازداشت و شکنجه وی را محکوم و این اقدام را شاخص دیگری از «اقدامات وحشیانه مقامات مصر» در حق مدافعان حقوق بشر با هدف «ایجاد رعب و وحشت در میان منتقدان و مخالفان» عنوان کرد. «اسراء عبدالفتاح» ۱۲ اکتبر (20 مهر) توسط نیروهای امنیتی در لباس شخصی مورد حمله قرار گرفته و ربوده شده بود. روز بعد به دادستانی کل توضیح داد که افسران رژیم «السیسی» او را مورد ضرب و شتم قرار داده و یک بار حتی برای خفه‌ کردنش تلاش کردند و مجبورش کردند هشت ساعت سر پا بایستد.
به گزارش روزنامه «القدس العربی»، «نجیبه بونعیم»، مدیر کمپین‌های عفو بین‌الملل در حوزه شمال آفریقا هم اعلام کرده، داستان «اسراء عبدالفتاح» درباره شکنجه‌اش که تنها چند روز پس از اقدامات مشابه علیه «علاء عبدالفتاح»، فعال و وبلاگ‌نویس بارز در بازداشت رخ داد، زنگ خطری است مبنی بر اینکه مقامات مصری استفاده خود از «تاکتیک‌های وحشیانه» را برای «سرکوب» مدافعان حقوق بشری تشدید کرده‌اند. وی همچنین گفته، «اسراء» به دلایل ساختگی و به دلیل فعالیت در زمینه حقوق بشر به اجبار بازداشت شده است و باید فوراً و بدون هیچ‌گونه قید و‌شرطی آزاد شود. گفتنی است چندی پیش دونالد ترامپ، ژنرال «السیسی» را «دوست دیکتاتور من» خوانده بود!