kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
مدیر مسئول کیهان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس:

آقای ترامپ! باز هم نارگیل بینداز!

مدیرمسئول «کیهان»، تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مقامات کشورمان و وابستگانشان به آمریکا را یک امتیاز به نفع جمهوری اسلامی توصیف کرد.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول «کیهان» در پاسخ به خبرنگار فارس درباره تصمیم اخیر ترامپ که ورود مقامات ارشد ایران و وابستگان آنها را به آمریکا ممنوع کرده است، گفت: ترامپ بی‌آنکه بخواهد و یا بداند، با این تصمیم خود گام بزرگی به نفع جمهوری اسلامی ایران برداشته است و توضیح داد که ورود مقامات ارشد کشورمان به آمریکا اگر برای شرکت در جلسات سازمان ملل باشد که به تصمیم اخیر ترامپ مربوط نمی‌شود و سازوکار جداگانه‌ای دارد و چنانچه این مقامات و یا بستگان آنها برای تفریح و یا اقامت قصد سفر به آمریکا را داشته باشند همان بهتر که ورودشان ممنوع باشد.
 شریعتمداری در ادامه گفت: مخصوصاً حضور وابستگان این مقامات در آمریکا یکی از پدیده‌های خسارت‌باری است که با آن روبرو هستیم و حالا که مسئولان خودمان تاکنون برای پیشگیری از آن اقدامی نکرده‌اند، ممنوعیت ورود آنان از سوی ترامپ را باید یک امتیاز به نفع جمهوری اسلامی تلقی کرد.
وی اظهار داشت: در آموزه‌های اسلام عزیز آمده است که گاه خدای مهربان دین خود را به‌وسیله یک شخص فاسد و فاسق تائید می‌فرماید که تصمیم اخیر ترامپ را می‌توان یکی از همان نمونه‌ها دانست.
مدیرمسئول کیهان به تمثیلی در این خصوص‌اشاره کرد و گفت: شما می‌دانید که بومیان آفریقا برای چیدن نارگیل با دو مشکل اساسی روبرو هستند؛ اول، بالا رفتن از درخت نارگیل که خیلی سخت و پُر زحمت است و دوم که از آن سخت‌تر و دشوارتر است، حضور تقریباً دائمی میمون‌ها بر فراز درخت‌های نارگیل است که معمولاً دردسرسازند. بومیان آفریقایی این دو مشکل را با مراجعه به «عقل» خود و «حماقت» میمون‌ها حل کرده‌اند. آنها با پرتاب سنگ به‌طرف میمون‌ها می‌کوشند تا آنها را عصبانی کنند و میمون‌های به خشم آمده نارگیل‌ها را از درخت چیده و به‌سوی بومیان پرتاب می‌کنند. تصور میمون‌ها آن است که به جنگ بومیان برخاسته‌اند و حال‌آنکه، با چیدن نارگیل‌ها و پرتاب آن به‌سوی بومیان، خواسته آنان را برآورده می‌کنند.
شریعتمداری افزود: آقای ترامپ با این تصمیم احمقانه خود دقیقاً نقش همان میمون‌ها را بازی کرده است و باید از ایشان خواست که بازهم نارگیل بیندازد!