kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
با امضای یک فرمان اجرایی

ترامپ ورود مقامات ارشد ایران و بستگان آنها به آمریکا را ممنوع‌کرد

کاخ سفید با انتشار یک اطلاعیه رسمی‌ اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا ورود مقامات بلندپایه ایران و ونزوئلا و همچنین خویشاوندان درجه یک آنها به خاک آمریکا را ممنوع کرد.




به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد که ورود مقامات ارشد دولت ایران و خویشاوندان درجه یک آنان به خاک آمریکا ممنوع است.
کاخ سفید در بیانیه‌ای که متعاقب امضای این فرمان اجرایی توسط رئیس‌جمهور آمریکا صادر کرد، مدعی شد: «رژیم ایران به بحران‌های بشردوستانه دامن می‌زند، همسایگان خود را تهدید می‌کند، دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند و حملات سایبری ویرانگری را رهبری و اجرا می‌کند!»
ترامپ همچنین سفر و ورود «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و خویشاوندان درجه یک وی را به همراه افرادی که از معامله با دولت ونزوئلا سود مالی می‌برند، به خاک آمریکا ممنوع کرد. دفتر مطبوعاتی کاخ سفید با ادعای «بحران سیاسی و بشردوستانه» به‌وجود آمده از سوی کاراکاس، «ورود به خاک آمریکا را برای افراد مهاجر و غیرمهاجری که نهادهای دموکراتیک ونزوئلا را تهدید می‌کنند، به حالت تعلیق درآورد.»
افرادی که مشمول این ممنوعیت می‌شوند عبارت‌اند از تمام مقامات دولتی با سمت معاون وزیر و بالاتر، اعضای نیروهای مسلح از درجه سرهنگ به بالا، اعضای مجلس قانون‌گذاری ونزوئلا و همچنین اعضای درجه یک خانواده آنان.
این اقدام دولت آمریکا جدیدترین تلاش دولت ترامپ برای برکناری رئیس‌جمهور ونزوئلا است. با این‌ حال، وزیر خارجه ونزوئلا در گفت‌وگو با اسپوتنیک خاطرنشان کرد که ممنوعیت ورود به خاک آمریکا پیش ‌از این نیز برقرار بوده است.