kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران

افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، تأکید کردند: نام شهید و عنوان شهادت بر فراز کوی‌ها و برزن‌ها افتخار و موهبتی برای کشور است که باید ادامه یابد.




متن این پیام که روز پنجشنبه همزمان با مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در سراسر کشور از سوی حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
«یاد و نام شهیدان مایه‌ سربلندی ملّت و نشانه‌ راه به سوی پیروزی است. فداکاری شجاعانه‌ آنان است که عظمت ملّت‌ها و عمق مبانی فرهنگی و تمدّنی آنان را به اثبات می‌رساند. همه وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد؛ این موهبت هم‌اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد. سلام خدا و اولیائش بر شهیدان عزیز.»
برگزاری مراسم گلباران و عطرافشانی ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا
روز پنجشنبه مراسم میهمانی لاله‌ها، گلباران و عطرافشانی گلزارهای مطهر شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره این مراسم گفت: مراسم میهمانی لاله‌ها با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه چهارم مهرماه در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس به‌عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» با هدف تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس، مدافعین حرم، شهدای فاجعه منا، شهدای هسته‌ای، شهدای ترور و شهدای امنیت و خانواده‌های معظم آنان و با حضور مسئولان کشوری، استانداران، فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران همزمان در گلزار بهشت‌زهرا (س) تهران و در بیش از ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور از جمله گلزار شهدای اهل تسنن در استان‌های مرزی و گلزار شهدای اقلیت‌های مذهبی برگزار ‌شد.