kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
ولایتی در دیدار هیئت حماس:

توقیف نفتکش انگلیسی و ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مسلمانان است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل‌ گفت فعالیت‌ها و اقدامات کشورهای جبهه مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشد‌الشعبی عراق، جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس فلسطین در جهت احیای ارزش‌های اسلامی، موجب شد که کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت، امروز قوی‌تر از گذشته باشند.




علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل روز گذشته در دیدار با صالح العاروری نایب‌رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و هیئت عالی رتبه همراه با بیان اینکه ایران و فلسطین روابطی تأثیرگذار و هدفمند دارند، تصریح کرد: بی‌تردید هیچ راهی جز اتفاق کلمه و وحدت همه مسلمانان بر سر موضوع رهایی فلسطین به عنوان موضوعی محوری و بنیادین وجود ندارد و ضرورت این وحدت بیش از گذشته باید وجود داشته باشد.
وی با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر جبهه دشمنان و معاندان جهان اسلام و مسلمانان تصریح کرد: تنها راه مقابله با زیاده خواهی‌های دشمنان، مقاومت است. مسئله فلسطین در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته اما این آرمان در سایه مقاومت، هیچ‌گاه خاموش نشده است و به برکت احیای ارزش‌های اسلامی که حماس، نماد و تجسمی از این ارزش‌هاست، موفقیت‌های مردم فلسطین همچنان ادامه خواهد داشت.
ولایتی با اشاره با اقدامات کشور‌های جبهه مقاومت در جهت احیای ارزش‌های اسلامی گفت: فعالیت‌ها و اقدامات کشورهای جبهه مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشد‌الشعبی عراق، جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس فلسطین در جهت احیای ارزش‌های اسلامی، موجب شد که کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت، امروز قوی‌تر از گذشته باشند که نمونه‌های آن را در توقیف نفت کش انگلیسی و یا ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی‌ها به حریم سرزمینی ایران شاهد هستیم که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مسلمانان محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر نمادی است که ایرانیان و جبهه مقاومت در برابر زورگویی‌های صهیونیسم و ایالات متحده آمریکا ایستادگی کنند و یقین داریم کشورهای مسلمان دیگر نیز قلبشان با ملت فلسطین است و ایران به حمایت خود از ملت فلسطین ادامه خواهد داد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل همچنین پس از این دیدار و در جمع خبرنگاران گفت: ‌اشغال فلسطین و بیت‌المقدس از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آنها، زخمی عمیق بر پیکر جهان اسلام محسوب می‌شود و در حال حاضر تلاش چشمگیر و ارزشمند مبارزان فلسطینی به ویژه در نوار غزه و ساحل غربی، موجب شده است که مسلمانان به آینده کشور فلسطین و پیروزی مردم این کشور امیدوار باشند و پیروزی ملت فلسطین و دست یافتن بر کل سرزمین‌های ‌اشغالی در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.
ولایتی تاکید کرد: کشورهای جبهه مقاومت از جمله سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و ایران به عنوان پرچمدار این جبهه، همچنان بر آرمان‌های اسلامی تاکید می‌کنند و در آینده شاهد پیروزی‌های بیشتری در منطقه خواهیم بود و در سایه همبستگی کشورهای اسلامی و عناصر جبهه مقاومت، آینده‌ای روشن در انتظار منطقه خواهد بود.