kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا:

ترامپ در حال نابود کردن اقتصاد آمریکاست

«نانسی پلوسی»، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به انتشار گزارش‌اشتغال آمریکا در ماه اردیبهشت که فقط 75 هزار شغل جدید ایجاد شده، دولت ترامپ را متهم به بی‌عرضگی و نابودی اقتصاد آمریکا کرده است. این خبر از آنجا حائز اهمیت است که ترامپ همواره خود را به عنوان یک نابغه اقتصادی معرفی کرده است.



سرویس خارجی

در حالی که ترامپ مدعی است اقتصاد آمریکا در دوره ریاست جمهوری وی به چنان رونقی رسیده که در تاریخ این کشور سابقه ندارد، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا با استناد به گزارش‌های رسمی درباره وضعیت شغلی مردم آمریکا در ماه اردیبهشت معتقد است ترامپ در حال نابودی اقتصاد آمریکاست.
«نانسی پلوسی»، روز جمعه در واکنش به گزارش‌اشتغال ماه مه(اردیبهشت) دولت ترامپ، که فقط ۷۵۰۰۰ شغل ایجاد شده، گفت: «گزارش‌اشتغال ماه مه یک نشانه نگران‌کننده از دستور کار فاجعه بار دولت ترامپ است که می‌تواند باعث نابودی اقتصاد کشور، ایجاد بی‌ثباتی و تهدید امنیت مالی خانواده‌های کارگر در سراسر آمریکا شود...خانواده‌های سراسر کشور نیازمند اقدامی قاطع برای تقویت سلامت و رفاه مالی خود هستند، نه اینکه از سوی رئیس‌جمهور تهدید‌های سبک‌سرانه دریافت کنند که این تهدید‌ها باعث ایجاد هرج و مرج در اقتصاد کشور شود. گزارش‌اشتغال ماه مه دولت ترامپ نشان داد که سطح بیکاری در این کشور همچنان بدون تغییر بوده است و دولت ترامپ در این ماه فقط ۷۵۰۰۰ شغل ایجاد کرده است. پیش از این گفته می‌شد که دولت ترامپ در این ماه ۱۸۰۰۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد.»
در روز‌های اخیر جنگ لفظی میان پلوسی و ترامپ به شدت افزایش یافته است. پلوسی چند روز پیش اعلام کرده بود ترجیح می‌دهد به جای استیضاح دونالد ترامپ، او را پشت میله‌های زندان ببیند. به دنبال آن، ترامپ به رئیس‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا حمله کرده و در حساب توییتر خود نوشته بود: «نانسی پلوسی به خاطر گفتن حرف‌هایی تا این حد سخیف به خصوص وقتی که من با سران کشور‌های خارجی در کشور دیگری بوده ام، مایه ننگ خود و خانواده‌اش است». ترامپ سپس نانسی پلوسی را فردی تهوع آور، کینه‌جو و وحشتناک خواند و در عین حال گفت که سعی کرده بود با او خوب باشد.