kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

آسوشیتدپرس: نتانیاهو از موشک‌های حزب‌الله لبنان می‌ترسد

یک خبرگزاری آمریکایی از علت سکوت رژیم صهیونیستی در ماجرای تنش جاری میان ایران و آمریکا پرده برداشته و گفته: «اسرائیل از موشک‌های حزب‌الله لبنان می‌ترسد.»



«آسوشیتد پرس» دیروز طی تحلیلی، علت سکوت عجیب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در برابر بحران جاری میان ایران و آمریکا را بر ملا کرد و نوشت: «اسرائیل (تاکنون)همواره از فشارهای واشنگتن بر تهران استقبال می‌کرده است، اما این بحران نتانیاهو را در موقعیت حساسی قرار داده، به‌گونه‌ای که نمی‌خواهد عامل اصلی تحریک آمریکایی‌ها به آغاز درگیری نظامی باشد.»
در ادامه این تحلیل آمده: «نتانیاهو نگران است که چیزی بگوید و آمریکا جنگ با ایران را آغاز کند و جنبش حزب‌الله لبنان نیز برای انتقام‌گیری، اسرائیل را هدف حملات خود قرار دهد.»
آسوشیتدپرس در ادامه با‌اشاره به اتهام‌زنی‌های بی‌اساس نتانیاهو علیه ایران، مبنی بر تلاش کشورمان به ساخت تسلیحات اتمی، نوشته: «از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ (در آمریکا)، اوضاع به نفع نتانیاهو عوض شده. او سال گذشته قویا ترامپ را تشویق می‌کرد که از توافق هسته‌ای (با ایران) خارج شود. او همچنین، از تشدید تحریم‌ها علیه ایران استقبال می‌کرد...اگر ایران غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد، همه نگاه‌ها به سمت اسرائیل می‌چرخد... با در نظر گرفتن اینها، توجه‌گریزیِ نتانیاهو بیش از پیش به‌چشم می‌آید... البته در حال حاضر، مقامات اسرائیلی معتقدند که خطر وقوع درگیری نظامی مستقیم با ایران غیر محتمل است.»
«یوئل گوزانسکی» تحلیلگر ارشد «اندیشکده مطالعات امنیت داخلی تل‌آویو » و مشاور پیشین دفتر نخست ‌وزیری رژیم صهیونیستی هم گفته در تحولات اخیر، رژیم صهیونیستی عامدانه عقب‌نشینی کرده است. «یک دلیل هم برای آن وجود دارد؛ اینکه به نفع اسرائیل نیست که جلودار این تنش‌ها شود.»
گفتنی است مراکز اطلاعاتی و تحقیقاتی رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده اند، بررسی‌های آنها از توانایی موشکی حزب‌الله لبنان نشان می‌دهد، در صورت وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله، متحد کلیدی ایران، این آخرین جنگ بین این دو خواهد بود! و دولتمردان این رژیم به خوبی از توانایی‌های حزب‌الله آگاهند.
گوزانسکی با بیان اینکه نتانیاهو یک بار در سال 2002 با صحبت در کنگره آمریکا، این کشور را به آغاز جنگ عراق تشویق کرد، به سران تل‌آویو هشدار داد: اسرائیل اما دیگر نمی‌تواند ریسک کند و به عنوان عامل حمله آمریکا به ایران دانسته شود، مخصوصا که احتمال کشته‌شدن آمریکایی‌های بسیاری وجود دارد.
«یاکوف عمیدرور» مشاور پیشین امنیت داخلی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم با هشدار درباره اینکه حزب‌الله هم‌اکنون بزرگترین تهدید برای تل‌آویو است، اعتراف کرد: (اگر جنگی بین آمریکا و ایران رخ دهد) ما با 130 هزار راکت و موشک (از سوی حزب‌الله) مواجه می‌شویم. این منجر به جنگی ویران‌کننده خواهد شد. اسرائیل در خط مستقیم آتش خواهد بود و بار امنیتی آن مستقیما بر دوش ما خواهد بود.
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای، از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود خصوصا در حوزه‌های بانکی و نفتی، را اجرا کنند.