kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

همایش «من هم یک سپاهی‌ام» در دانشگاه آزاد برگزار شد

همایش «من هم یک سپاهی‌ام» در واکنش به اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خارجی، با حضور علی اکبر ولایتی رئیس‌هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، سردار علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمد مهدی طهرانچی رئیس‌دانشگاه آزاد اسلامی، محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و حسین نصیرزاده مسئول بسیج کارکنان وزارت علوم در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

علی اکبر ولایتی در این همایش اظهار داشت: با توجه به موفقیت‌های سپاه در منطقه، آمریکایی‌ها به جایی رسیدند که باطن خود را بروز دهند و بگویند که سپاه پاسداران تحریم می‌شود به این دلیل که تروریست است. این موضوع عادت شناخته‌شده و سلاح مصرف‌شده و تاریخ گذشته غرب است که هرکس که با آنها مخالف باشد، تروریست خوانده می‌شود و هر کشوری که به حرف آنها گوش ندهد، آن را مخالف حقوق بشر معرفی می‌کنند.
به گزارش فارس، رئیس‌هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به علل تحریم سپاه توسط آمریکا، اظهار داشت: علت اینکه آمریکا سپاه پاسداران را تروریست اعلام کرد، این است که ایران بنای یک همکاری واقعی منطقه‌ای را با کشورهای اصلی منطقه گذاشته و ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین یک جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند و هرجا مشکلی پیش می‌آید، به عنوان ید واحد عمل می‌کنند. این در حالی است که هیچ یک از همکاری‌های بین‌المللی چنین قوتی ندارد. سردار سرتیپ علی فدوی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: وقتی از چند کویتی که همراه با نظامیان آمریکایی در قایق بودند، پرسیدیم که چطور آمریکایی‌ها به‌سرعت تسلیم شدند، کویتی‌ها گفتند «وقتی شما نزدیک شناور ما شدید تفنگداران آمریکایی بلافاصله گفتند که «قایق سپاه به‌سمت ما می‌آید و بهتر است سریع تسلیم شویم.»
ده‌ها هزار نیروی حزب‌الله
اطراف رژیم صهیونیستی هستند
وی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه دستاوردهای منطقه‌ای ده‌ها هزار نیروی حزب‌الله لبنان در اطراف مرزهای رژیم صهیونیستی حضور دارند و این مسئله هرگز برای آمریکایی‌ها قابل هضم نیست. آمریکایی‌ها جنگ 33روزه را تنها برای از بین بردن حزب‌الله و محقق نشدن اهداف ایران در منطقه آغاز کردند ولی به‌فضل خدا متحمل شکست مفتضحانه‌ای شدند. همچنین، محمد مهدی طهرانچی، رئیس‌دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «من هم یک سپاهی‌ام» اظهار داشت: در چهل سالگی انقلاب، آمریکا که داعیه رهبری جهان و تمدن غرب را دارد، در مسیر سیطره کامل بر جهان یک مانع بیشتر ندارد و آن انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای است.
غرب به جای داعش، سپاه را تروریست می‌داند!
وی خاطرنشان کرد: بسیار دردناک است که حاکمیت داعشیان در منطقه از دید غربیان تجلی تروریست نبود و کسانی که مردم مظلوم منطقه را از جنایت‌های گروه‌های تروریستی در امان نگه داشتند، به عنوان تروریست معرفی شدند. رئیس‌دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: ما اعتقاد داریم که منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم و منتظر واقعی باید امید را در دل مستضعفین روشن نگه دارد و این انتظار پاسخی جز این اتهامات گزاف ندارد. طهرانچی یادآور شد: امروز دور هم جمع شده‌ایم که بگوئیم سپاهی بودن یک منش است و فرقی نمی‌کند بنده کسوت استادی دانشگاه را داشته باشم و دیگری یک دانشجو یا روحانی باشد، اگر پای نظام و انقلاب ایستادن یعنی اتهامات این‌چنینی از نظام سلطه ما، به این اتهامات افتخار می‌کنیم. به گزارش فارس، در این همایش، ولایتی رئیس‌هیئت مؤسس و امنا و طهرانچی رئیس‌دانشگاه آزاد اسلامی با رونمائی و امضای تابلوی پویش ملی حمایت دانشگاهیان ایران از سیل زدگان کشور که طی روزهای گذشته و به همت سازمان بسیج اساتید کشور راه‌اندازی شده است، با اختصاص حداقل یک روز حقوق خود به سیل زدگان کشور، به این پویش پیوستند.
میثاق‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی
با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
همچنین، در این همایش میثاق‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اقدام وقیحانه اخیر آمریکا به امضای ولایتی و طهرانچی و هاشمی رئیس‌بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رسید. در این میثاق‌نامه آمده است: آمریکای تروریست‌پرور باید بداند که جایگاه امروز ایران اسلامی در منطقه و جهان، بسیار برجسته است و جبهه مقاومت اسلامی توسط بسیجیان جهان اسلام شکل گرفته و با قدرت تمامی توطئه‌های استکبار جهانی را رصد و خنثی می‌نماید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی محوری جبهه مقاومت در خط مقدم این مبارزه قرار دارد، لذا چنانچه کوچکترین خطایی از سوی آن بی‌خردان قلدر سر بزند، تمامی آزادی‌خواهان جهان در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بستن سربندهای یا زهرا(س) و با شعار «کلنا جنودک یا خامنه‌ای» خواب را از چشمان نیروهای تروریست آمریکا در تمام منطقه خواهند گرفت تا دیگر روی آرامش را نبینند.