kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
سردار حاجی‌زاده:

عملیات موشکی سپاه غافلگیرانه بود و 40 نفر از سران داعش به هلاکت رسیدند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با ‌اشاره به حمله موشکی و پهپادی سپاه به تروریست‌ها در شرق فرات در سوریه، گفت: با اطلاعی که تا دیشب به دست ما رسیده حدود ۴۰ نفر از سران داعش و نیز فرمانده بخش موصل که یک عراقی بود در این عملیات کشته شدند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده طی سخنانی در گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت در مسجد ولی‌عصر(عج) تهران درخصوص حمله اخیر موشکی و پهپادی سپاه علیه داعش در سوریه، اظهار داشت: یکی از نقاط درخشان این عملیات کار اطلاعاتی بود که از طریق نیروی قدس سپاه در اختیار ما قرار گرفت و این مانند اقدامی بود که نیروی زمینی در حمله اخیر علیه تروریست‌های حزب دموکرات انجام داد.
به گزارش فارس، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: به دلیل اینکه منطقه هدف ما در عملیات اخیر در شرق فرات تحت حمایت آمریکایی‌ها بود، نتوانستیم از پهپادهای مراقبتی استفاده کنیم چون لو می‌رفت.
وی گفت: این منطقه پیچیدگی‌های جغرافیایی خاصی داشت که کار را سخت‌تر می‌کرد، ما هم به دنبال غافلگیری بودیم و دیدیم که آمریکایی‌ها هم به این عملیات‌اشاره کردند.
سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: ما در این عملیات به صورت ترکیبی یعنی استفاده از پهپاد در کنار موشک استفاده کردیم و طبق تصاویری که داشتیم همه اهداف نابود شدند و به نیروهای ائتلاف هم آسیبی نرسید.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: با اطلاعی که تا دیشب به دست ما رسیده حدود ۴۰ نفر از سران داعش و نیز فرمانده بخش موصل که یک عراقی بود، در این عملیات کشته شدند اما هنوز بقیه اجساد زیر آوار هستند.
وی با بیان اینکه کشورهایی مثل عربستان، امارات و آمریکا حمایت مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی از تروریست‌ها می‌کنند، تأکید کرد: به این کشورها هشدار می‌دهیم که آستانه تحمل ما هم حدی دارد.
سردار حاجی‌زاده افزود: واکنش ما نسبت به تروریست‌ها سریع است اما درباره حکومت‌ها صبر داریم ولی آنها آستانه تحمل ما را نمی‌دانند لذا ریسک نکنند.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه خاطرنشان کرد: امنیت ملت ایران خط قرمز مسئولان ما است و کشورهای حامی تروریسم باید بدانند که تروریست‌پروری یقه آنها را می‌گیرد.