kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
دبیر جشنواره فیلم مقاومت بیان کرد

محدودیت قدیمی‌ترین جشنواره انقلابی کشور در چهلمین سال پیروزی انقلاب!(اخبار ادبی و هنری)

دبیر جشنواره فیلم مقاومت گفت: درحالی که هیچ جشنواره‌ای دچار محدودیت نشده، فقط این جشنواره فیلم «مقاومت» است که با محدودیت مواجه شد و حتی در آستانه تعطیلی قرار گرفت؛ چنین مسئله‌ای آن هم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سؤال‌برانگیز است.

به گزارش خبرنگار کیهان، محمد خزاعی، دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نشستی خبری از کاهش شدید بودجه این جشنواره خبر داد و گفت: دوره قبلی، بودجه مصوب جشنواره فیلم مقاومت سه میلیارد تومان بود که در این دوره به یک و نیم میلیارد تومان کاهش یافت. اما با تلاش انجمن سینمای دفاع مقدس، بنیاد روایت، سازمان بسیج و سازمان سینمایی، این بودجه به دومیلیارد و 400 میلیون تومان رسید؛ تمام تلاش‌مان این است که به هر طریقی شده نگذاریم این جشنواره تعطیل شود چرا که ادامه نداشتن حیات سینمای مقاومت یعنی پذیرش شکست فیلم مقاومت در عرصه فیلمسازی و سینما. وی افزود: به خاطر فشارهای مالی به ما گفته شد که جشنواره را در یک شب برگزار کنیم. اما به رغم این فشارها، پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از پنجم تا دهم آذر در تهران برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره فیلم مقاومت با‌ اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم اکران جهانی فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدسی، گفت: ما باید زمین بازی را تغییر دهیم و این‌گونه فیلم‌ها را در خارج از کشور به نمایش بگذاریم. به همین دلیل هم هفته‌های جهانی فیلم مقاومت را راه‌اندازی کردیم که در سال‌های قبل، بالغ بر 47 هفته فیلم در 12 کشور برگزار شد. برخلاف آنچه ادعا می‌شود، فیلم‌هایی با مضامین انقلاب و دفاع مقدس با استقبال بسیار خوبی در سایر کشورها همراه می‌شوند. به طوری که برخی از این آثار در هفته‌های فیلم مقاومت به سانس فوق‌العاده رسیدند. دبیر جشنواره مقاومت همچنین از حضور دوباره خانواده مغنیه در این جشنواره برای اهدای جایزه ویژه شهید عماد مغنیه به بهترین فیلم درباره مدافعان حرم خبر داد.خزاعی با بیان اینکه هزار و 650 اثر از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده که 744 اثر آن ایرانی بوده، درباره بخش‌های مختلف جشنواره بیان کرد: در مسابقه ملی، بخش‌های مستند، سینمایی و کوتاه فعالیت می‌کند. در بخش بین‌الملل نیز بخش‌های مستند، کوتاه و سینمایی را خواهیم داشت و در کنار این‌ها بخش جنبی و پژوهشی لحاظ شده است که در حیطه رقابت قرار نمی‌گیرد. در مجموع 11 بخش رقابتی داریم و هشت بخش جنبی و پژوهشی. ضمن اینکه در بخش سینمای ایران دوره‌های پیش انیمیشن، نماهنگ و... را داشتیم که امسال به‌دلیل مسایل مالی حذف شدند.یکی از بخش‌های جدید این دوره بخش روایت نو مربوط به فیلمساز اولی‌هاست که فیلمسازان کوتاه و مستند هم در این بخش گنجانده می‌شوند.