kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
رئیس‌اتحادیه فروشندگان خودروی تهران:

قیمت خودروهای داخلی تا 12 میلیون تومان کاهش یافت

رئیس ‌اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: دیروز قیمت خودروهای داخلی بین 1/5 تا ۱۲ میلیون تومان و قیمت خودروهای وارداتی که نسبت مستقیم با نرخ ارز دارند به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت.

با آغاز روند سقوط قیمت دلار از بعدازظهر روز دوشنبه، انتظار می‌رفت قیمت‌ها در بازار خودرو نیز روند نزولی به خود بگیرد.
در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده از بازار خودرو دیروز قیمت‌ها در بازار خودرو به شدت کاهش یافت.
در همین رابطه رئیس ‌اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو در شوک ناشی از افت شدید نرخ دلار به سر می‌برد و به دلیل روند نزولی قیمت دلار همه در این بازار فروشنده شده‌اند.
سعید موتمنی با بیان اینکه با سقوط قیمت دلار در چند روز آینده شاهد کاهش شدید قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در ادامه میزان کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو مشخص
خواهد شد.
وی ادامه داد: سقوط نرخ دلار باعث شده در بازار خودرو این خریداران باشند که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند البته با توجه به پیش‌بینی سقوط قیمت‌ها فعلا کسی اقدام به خرید خودرو نمی‌کند.
به گفته رئیس ‌اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی بین ۱.۵ تا ۱۲ میلیون تومان و قیمت خودروهای وارداتی که نسبت مستقیم با نرخ ارز دارند به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
این وضعیت در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر همه در این بازار فروشنده شده‌اند و هیچ خریداری در بازار وجود ندارد.
در این شرایط رئیس‌اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران پیش‌بینی می‌کند که در روزهای آتی نیز روند کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه خواهد یافت.