kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
فرمانده ناجا در مراسم گشایش نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۸:

مجازات سختی در انتظار مخلان نظم و امنیت جاده ها است

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس 2018) با حضور فرمانده ناجا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه، با ‌اشاره به استقبال خوب شرکت‌های داخلی و خارجی از عموم مردم به ویژه دستگاه‌هایی که به نوعی با موضوعات ایمنی و امنیتی در ارتباط هستند، دعوت کرد از این نمایشگاه بازدید کنند.
سردار حسین‌اشتری با ‌اشاره به نقش موثر و تأثیرگذار تجهیزات و فناوری‌های نوین و به روز در پیشبرد اهداف و اجرای مأموریت‌ها، افزود: امروز شاهد پیچیدگی جرایم هستیم و معتقدیم که پلیس همواره باید چند گام از مجرمان جلوتر باشد، بنابراین همواره بر بهره‌مندی از تجهیزات نوین و فناوری‌های به روز تأکید داریم.
اشتری یادآور شد: بیش از 95 درصد از تجهیزات نیروی انتظامی بومی و تولید داخل بوده و امید است در این زمینه به نقطه ایده آل و صد در صدی برسیم.
وی خاطر نشان کرد: پلیس در راستای تأمین و توسعه نظم و امنیت و صیانت از جان، مال و ناموس مردم در اقصی نقاط کشور؛ از نقطه صفر مرزی تا دل شهرها و جاده‌ها حضور فعال و هوشیار دارد.
هشدار به مخلان فعالیت کامیونداران
فرمانده نیروی انتظامی با‌ اشاره به برخی حوادث اخیر گفت: شاهدیم که برخی به دنبال ایجاد اخلال در نظم و امنیت هستند و تلاش می‌کنند در بین راه و جاده‌ها مانع حرکت کامیون‌های حامل بار و ‌تانکرها شوند. باید بگویم که نیروی انتظامی با اقتدار و قاطعیت با مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کند.
سردار‌ اشتری یادآور شد: همان طور که دادستان محترم کل کشور عنوان کردند: کسانی که به دنبال توقف کامیون‌های حامل بار هستند «قطاع الطریق» می‌باشند و حکم و مجازات سختی در انتظار این مخلان نظم و امنیت است.
وی افزود: نیروی انتظامی برخی از کسانی که در این زمینه اخلال کرده‌اند را شناسایی و دستگیر کرده است و دستگیری سایر مخلان نیز به جد دنبال می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: امنیت خوبی در کشور حاکم است و با قدرت و اقتدار از آن صیانت می‌کنیم و به احدی اجازه جولان و قانون‌شکنی نمی‌دهیم.
اشتری در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر تحریم‌ها در استقبال شرکت‌های خارجی از این نمایشگاه، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال اهداف شوم خود در منطقه هستند، اما شاهدیم که پلیس کشورهایی که با پلیس جمهوری اسلامی ایران همکاری و تعامل دارند در این نمایشگاه حضور فعالانه دارند.
برخورد با اختلال در فعالیت بازار
وی درباره برخورد ناجا با کسانی که به دنبال اختلال در فعالیت بازار هستند، گفت: بازاریان عزیز همیشه مدافع نظام و انقلاب و مردم بوده‌اند و شاهدیم برخی به دنبال مشکل‌سازی در روند فعالیت بازار هستند و از خارج از کشور هدایت می‌شده که با این افراد برخورد می‌شود.
فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی همواره یکی از مجموعه‌های پیشتاز در شناسایی و دستگیری مخلان نظم و امنیت به ویژه در حوزه اقتصادی است که در این زمینه افرادی دستگیر و تحویل دستگاه قضا داده و دادگاه آنها نیز برگزار شده است.
اشتری درباره استفاده پلیس از تجهیزات به روز عنوان کرد: نیروی انتظامی در اجرای مأموریت‌های مختلف اعم از مأموریت‌های مرزی، ترافیکی، انتظامی و... از تجهیزات به روز بهره می‌برد.
گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی(ایپاس 2018) از 9 الی 12 مهرماه در محل مصلی تهران برقرار است.