kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

وزیر امور خارجه خادم افتخاری حرم مطهر رضوی شد

در شب میلاد امام علی(ع) و در مراسمی با شکوه و معنوی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان خادم افتخاری حرم مطهر رضوی شد و حکم خادمی خود را از متولی آستان قدس رضوی دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، در مراسمی که به همین منظور در تالار اماکن متبرکه حرم منور رضوی برگزار شد همچنین 383 نفر دیگر به افتخار خادمی حرم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) نایل آمدند و احکام خود را دریافت کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان بعد از دریافت حکم خادم افتخاری حرم مطهر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران، دریافت این حکم را توفیق و عنایات امام رضا(ع) و افتخاری بزرگ برای خود دانست.
«محمدجواد ظریف» با تبریک سیزدهم رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) گفت: این مناسبت از اعیاد بزرگ اسلامی و شیعیان است.
وی همچنین اظهار داشت: امیدوارم با اهتمام دست‌اندرکاران مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان شاهد توفیقات خوبی در این بخش در سطح بین‌المللی باشیم.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار قبلی خود با متولی آستان قدس رضوی درخواست خادمی خود را برای حرم امام رضا(ع) مطرح کرد که مورد موافقت آیت‌الله واعظ طبسی قرار گرفت.
اکنون 25 هزار نفر، افتخار خادمی در حرم مطهر رضوی را دارند و در خدمت زائران امام رئوف حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) هستند.
خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) به سه دسته شامل رسمی، افتخاری و تشرفی تقسیم می‌شوند، این عناوین در تمامی امور خدامی، فراشی، دربانی، کفشداری و حفاظ وجود دارد.
خادم رسمی به صورت موروثی است به این صورت که پس از فوت خادم رسمی حضرت رضا(ع)، فرزند مذکر ارشد وی در صورت احراز شرایط و صلاحیت‌های لازم و پس از بررسی‌های متداول گزینش شده و به خدمت فراخوانده می‌شود.