kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
ساندی تایمز فاش کرد

جنایات تکان دهنده ارتش انگلیس علیه مردم مظلوم افغانستان



یک نشریه انگلیسی طی گزارشی مستند فاش کرده، نظامیان این کشور در افغانستان با یورش شبانه به خانه‌های مردم، غیرنظامیان را از نزدیک هدف گلوله قرار می‌دادند و سپس با صحنه‌سازی، وانمود می‌کردند که این افراد از سران «طالبان» و یا «القاعده» بوده‌اند.
به گزارش تسنیم، «ساندی تایمز» نوشته، «نظامیان وابسته به نیروی هوایی ویژه انگلیس (اس.آ.اس) در زمان حضور در افغانستان، شبانه به منازل مردم هجوم می‌بردند و پس از دستگیری قربانیان خود، سرآنها را می‌پوشاندند و سپس به ضرب گلوله، آنها را از پای درمی‌آوردند!
مقامات ارشد پلیس نظامی و منابع دفاع انگلیس اعلام کرده‌اند که اسناد مربوط به نیروی هوایی ویژه انگلیس «کاملاً موثق» هستند.
ساندی تایمز در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «کارشناسان هنگام بررسی مدارک، متوجه شدند که گزارش‌های عملیات نیروی هوایی ویژه انگلیس دستکاری شده بوده تا نشان دهد نیروهای ویژه افغان این کشتار و جنایات را انجام داده‌اند.»
گفته می‌شود که ویدئوهای مختلفی از عملیات «اس.آ.اس» ضبط شده است. این ویدئوها شلیک توسط سربازان انگلیسی را نشان می‌دهد و بنابراین ادعاها مبنی بر مسئولیت نیروهای ویژه افغان در این کشتارها را رد می‌کند.علاوه بر آن، گلوله‌های درآمده از جنازه‌ها نیز نشان می‌دهد که این گلوله‌ها توسط نیروهای ویژه انگلیسی استفاده می‌شده است. همچنین، در تحقیقات عکس‌هایی بدست آمده که نشان می‌دهد نیروهای انگلیسی در محل جنایت خود، تپانچه «ماکاروف» را در دست قربانیان قرار دادند تا طوری صحنه‌سازی کنند که این افراد از اعضای طالبان بوده و غیرنظامی نبوده‌اند. تپانچه ماکاروف از سلاح‌های مورد علاقه طالبان است.
در این جنایات، کسانی قربانی جنایت نیروهای ارتش انگلیس می‌شدند که هیچ ارتباطی با طالبان نداشتند.
طبق گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، نیروهای ویژه انگلیسی و آمریکایی و دیگر کشورها از سال 2009 تا سال 2012 در حملات شبانه خود، 295 غیرنظامی افغان را کشته‌اند. در همان زمان کشتار غیرنظامیان، انتقاد شدید سازمان‌های حقوق بشری از جمله صلیب سرخ را در افغانستان به دنبال داشته است.
در گزارش ساندی تایمز همچنین آمده است: «یکی از افسران نیروهای ویژه می‌گوید در سال 2010 سربازان انگلیسی را مشاهده کرده که مواد مخدر و سلاح را در لباس‌های قربانیان خود جاسازی می‌کرده‌اند تا این طور وانمود شود که آنها بدون دلیل در پست‌های ایست و بازرسی کشته نشده‌اند.» این افسر انگلیسی نیز درباره تپانچه ماکاروف اظهار داشت: «این تپانچه به آنها (نظامیان انگلیسی) این اجازه را می‌داد تا با قرار دادن آن در کنار جسد قربانیان طوری وانمود کنند که این افراد از اعضای بلندپایه طالبان و یا القاعده بودند؛ زیرا این سلاح توسط این افراد استفاده می‌شده است.»
همچنین قرار دادن این سلاح طوری وانمود می‌کند که فرد کشته شده، مسلح بوده و نظامی انگلیسی در دفاع از خود وی را کشته است. این افسر انگلیسی اظهار داشت: به دوستانش نیز پیشنهاد حمل این سلاح در حملات شبانه داده شده بود که با مخالفت آنها روبرو شد.
به اعتقاد کارشناسان، سال‌ها وقت لازم است تا افکار عمومی در جهان از جنایاتی که نظامیان انگلیسی و آمریکایی در افغانستان و عراق مرتکب شده‌اند، مطلع شود.