kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
نماینده ولی فقیه در  لرستان:

مسئولیت کالا نیست که با آن کاسبی کنند

 
 
 
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مسئولیت در نگاه اسلام سختگیرانه است و کالا نیست که کسی بخواهد در قبال آن کاسبی کند. طبق روایات، کسی که مسئولیت می‌پذیرد حتی برای کارهایی که انجام داده باید پاسخگو باشد. البته این به معنای فرار از قبول مسئولیت نیست و اگر تکلیفی که برعهده انسان شده به درستی آن را انجام دهد، اجر بیکران دارد.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد  در آیین تودیع و معارفه استاندار لرستان با بیان این مطلب که لرستان با وجود ظرفیت‌های متنوع‌، منابع خدادادی فراوان و نیروی انسانی متعهد با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند، بر لزوم تلاش ویژه مسئولان برای رفع مشکلات مردم استان تاکید کرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شاهرخی تاکید کرد: لرستان مانند بیماری است که نیازمند پیوند کبد‌، قلب و شش است و مبتلا به کرونا شده، ولی دارای بنیه قوی شامل ظرفیت‌های فراوان آب‌، خاک غنی، معادن بسیار و محصولات کشاورزی- باغی و دامی است و با این ظرفیت‌ها بیمار را می‌توان زنده کرد به طوری که حتی در المپیک هم مقام بیاورد.
 وی گفت ریاست محترم جمهوری بیان کردند که باید به لرستان با محور اشتغال ویژه نگاه کنیم ولی آنچه ما مشاهده می‌کنیم این ویژه بودن محقق نشده است.
دکتر شاهرخی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در استان داریم و بیش از چندین سال است مشکلات صنایع راکد را اعلام می‌کنیم و آن‌قدر تکرار کرده‌ایم اما کاری نشده که یاد‌آوری آنها مشمئز‌کننده است. وی گفت: سد گاوشمار از مصوبه سفر رئیس‌جمهوری است که گیر ماده ۲۳ می‌باشد. نماینده دولت ماه‌ها دوندگی می‌کند تا ثابت کند که مسیر راه‌آهن درود- خرم‌آباد و اندیمشک جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری هستند. راه‌های مواصلاتی پلدختر به خرم‌آباد و خسارت ناشی از سیل ۹۸ جبران نشده و با این وضع فکر می‌کنید مردم نسبت به نماینده دولت چه احساسی دارند. 
وی تصریح کرد: در حالی که رئیس‌جمهور فرمودند بوق قطار باید سال‌ها پیش از این در مرکز استان به صدا در‌می‌آمد ولی نشده باید دلایل و موانع بیرونی را حل کنیم.
وی با بیان این مطلب که صنعت لرستان مربوط به قبل از انقلاب که فرسوده است، گفت: نیاز به صنایع جدید داریم.
وی خاطرنشان کرد: دکتر قالیباف در سفر به استان قول احداث ۵ هزار واحد مسکونی برای محرومان با اعتبارات دولت را دادند ولی هنوز خبری نیست و اینکه نماینده دولت و رئیس برنامه و بودجه به استان سفر کنند ولی آمدنشان آثاری برای استان نداشته باشد تبدیل به انبوهی از مشکلات بر سر نماینده دولت می‌شود و ادامه این وضع سبب ایجاد تورم‌، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی می‌گرددکه انتظار داریم این مشکلات به جد رسیدگی و رفع شوند.