kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

ادعای آزادی در دولتی که رکورددار بستن دهان منتقدان بود!

روزنامه هم‌میهن روز گذشته گزیده‌ای از تیترهای روزنامه کیهان و دیگر روزنامه‌های منتقد در دولت روحانی را منتشر کرد و با عنوان «روزگار آزادی حمله به دولت» تلاش نمود وضعیت مواجهه با رسانه‌های منتقد را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مطلوب جلوه دهد.

 

سرویس سیاسی-

این ادعا در حالی است که دولت مورد حمایت مدعیان اصلاحات به اذعان اهالی رسانه، رکورددار برخورد با منتقدان و سرکوب آن‌هاست. طرح ده‌ها شکایت از سوی دولت علیه مدیرمسئول کیهان و برخی رسانه‌های «منتقد» در جریان تبلیغات انتخاباتی و پس از آن به دلیل انتشار «گزارش‌های انتقادی»، گروگان‌گیری بودجه صداوسیما به دلیل پخش برخی گزارش‌های «نقادانه» نسبت به عملکرد دولت و تعطیلی چندین و چند برنامه انتقادی سیما ازجمله برنامه ثریا، صرفاً جهت اطلاع و... با فشار مستقیم دولت و حمله همه‌جانبه دولتی‌ها و جریان رسانه‌ای زنجیره‌ای حامی آن علیه رسانه ملی، قطع صددرصدی یارانه مطبوعاتی رسانه‌های «منتقد» به بهانه دروغین استفاده از بودجه دولتی، عدم اجازه ورود روزنامه‌های «منتقد» دولت به نهاد ریاست جمهوری، عدم اجازه طرح سؤال خبرنگاران رسانه‌های «منتقد» از رئیس‌جمهور در کنفرانس‌های خبری و توهین به منتقدان دلسوز با برچسب‌هایی نظیر خشونت‌طلب، تندرو، افراطی، دلواپس، بی‌شناسنامه، بی‌سواد، عصر حجری و...تنها بخشی از کارنامه دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان در زمینه آزادی بیان است و به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سال 96، 100 شکایت در طول پنج سال از سوی دولت تدبیر و امید علیه نمایندگان مجلس و رسانه‌ها صورت گرفته بود.
به بهانه اصلاح قانون اساسی، براندازی کنیم!
روزنامه مردم‌سالاری در گزارش صفحه اول خود به انتشار اظهارات دبیرکل سازمان متبوع خود پرداخت و با تیتر «برای بقای نظام اصلاح قانون اساسی اجتناب‌ناپذیر است» به نقل از وی نوشت: «ما اولین‌بار نیست از بازنگری قانون اساسی می‌گویم، 5 سال است از زمانی که کنگره شانزدهم مطرح شد ما طرح جمهوریت سوم را ارائه دادیم و گفتیم دو بار برای قانون اساسی همه‌پرسی شده است و یک‌بار دیگر به یک همه‌پرسی جدید نیاز داریم برای اینکه قانون اساسی جدید را مردم تأیید کنند و ازآنجا به بعد جمهوریت سوم شکل بگیرد.»
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با آسمان ریسمان به هم بافتن، ایراداتی حزبی و جناحی به قانون اساسی وارد کرده و از مرد شماره یک فرقه فتنه 88 (میرحسین موسوی) درخواست کرده که او هم کمک کنند تا با اصلاح همین قانون اساسی فعلی به تمامی اهداف مردمی دست‌یابیم!
نکته قابل‌تأمل در این گزارش، انتشار بخشی از اظهارات کواکبیان است که گفته: «یک خواهش هم از آقای مهندس میرحسین موسوی دارم. آقای مهندس اخیراً بیانیه‌ای دادند و بیانیه‌ایشان این بود که قانون اساسی فعلی کنار گذاشته شود. البته من معتقدم که بیانیه آقای موسوی در جایگاه خودش در درازمدت می‌تواند موردتوجه قرار بگیرد اما از ایشان می‌خواهم که فعلاً کمک کنند تا همین قانون اساسی فعلی اصلاح شود.»
جالب‌توجه آنکه بیانیه اخیر مرد شماره یک فتنه 88 که بر عبور از جمهوری اسلامی ایران و کنار گذاشتن قانون اساسی فعلی متمرکز بود، به حدی خشونت پرور، رادیکالی و در پازل دشمن تعریف شد که بخشی از اصلاح‌طلبان (مانند جبهه اصلاحات ایران) هم به آن انتقاد وارد و حتی از آن اعلام برائت کردند. حالا دبیرکل مردم‌سالاری گفته که در درازمدت «کنار گذاشتن قانون اساسی فعلی»
(بخوانید رژیم چنج) می‌تواند موردتوجه قرار گیرد!
نکته جالب دیگر آنکه در بهمن‌ماه سال جاری در حالی که میرحسین با انتشار بیانیه‌ای خواستار «گذار از جمهوری اسلامی و برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی شده بود» همین خاتمی که در فتنه 88 یار غار موسوی بود، یک روز پس از آن در بیانیه‌ای مدعی شد که همچنان فرصت برای اصلاحات باقی است و انجام اصلاحات در جمهوری اسلامی «منوط به تغییر و اصلاح قانون اساسی نیست» و «با بازگشت به روح و نصّ همین قانون اساسی میسر است».
وزیر مسکن ناکارآمد دولت روحانی کارشناس فرهنگی شد!
روزنامه اعتماد روز گذشته مطلبی به قلم عباس آخوندی وزیر ناکارآمد، اشرافی و پرحاشیه دولت روحانی منتشر کرد که وی در بخشی از آن مدعی شده است: «تمام کسانی که با امر آموزش‌وپرورش و آموزش عالی سروکار دارند، به‌رغم تلاش معلمان سخت‌کوش و استادان گرامی از وضعیت نزول شاخص‌های کمی و کیفی آموزش‌وپرورش در سطوح مختلف و ضعف مهارت اجتماعی و فنی فارغ‌التحصیلان برای جذب به بازار کار و عدم تناسب مفاد آموزشی با نیازهای توسعه و تنزل مداوم کیفیت نیروی انسانی در سطح ملی نگران هستند. خمودگی فرهنگی، افسردگی عمومی و فروپاشی اجتماعی ایران به‌جد نگران‌کننده است. پس از بیش از 40 سال، چه کسی پاسخگو است؟.. آیا سیاستمداران ملی یک فهم اجماعی از بحران آموزش‌وپرورش به مفهوم عام آن؛ در سطح مقدماتی و عالی در ایران دارند؟»
گفتنی است نگارنده این سطور از متهمان اصلی بی‌اعتنایی به مطالبات مشروع مردم و فردی است که در مدت 5 سال دوره وزارت خود بر وزارت راه و شهر‌سازی، با بی‌کفایتی و ناکارآمدی افزایش سرسام‌آور 7 برابری قیمت مسکن و اجاره‌بها را موجب شد و پس‌ازآنکه برای پاسخگویی به نمایندگان به کمیسیون مربوطه در مجلس می‌رود در مقابل پرسـش نمایندگان می‌گوید که در قبال افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن وزارتخانه او مسئولیتی ندارد.
این فرد همچنین در مراسم معارفه خود با توهین به ملت و دهن‌کجی به شعور مردم با وقاحت تمام گفت که افتخار می‌کند در مدت‌زمان مسئولیت خود حتی یک خانه نساخته است.
نتیجه تسامح و عدم برخورد مناسب با چنین افراد بی‌لیاقتی و ناکارآمدی که به کشور و مردم خسارات جبران‌ناپذیری وارد کرده‌اند، جز گستاخی و وقاحت بیشتر و نشستن بر صندلی منتقد و متهم کردن ارکان نظام به عدم پاسخگویی نیست.
تقلای شبکه تأمین منافع آمریکا در کشور
برای تحمیل موضع ضعف به ایران
مدعیان اصلاحات به‌عنوان امتداد داخلی دشمن به‌جای اعتراض به کارشکنی آمریکا در مذاکرات، ایران را متهم می‌کنند.
روزنامه آرمان ملی دیروز در مطلبی نوشت: «زمانی که مسئولان سیاست خارجه یک کشور از پلن‌بی‌ سخن به میان می‌آورند، به این معناست که در اجرای برنامه محوله به آنها موفق نبوده‌اند مشخصاً در موضوع هسته‌ای پلن بی‌توسط برخی از مسئولان سیاست خارجه مطرح می‌شود که در معنای شکست دیپلماسی هسته‌ای است.»
گفتنی است، برخلاف تحریف صورت گرفته به نفع دشمن در مطلب فوق، پلن بی‌ نشان‌دهنده رویکرد هوشمندانه در سیاست خارجی است. شکست دیپلماسی وقتی بود که مقام ارشد وزارت خارجه گفت آمریکا می‌تواند تنها با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند و زمانی که گفته شد اگر برجام امضا شود، فتح الفتوح رخ خواهد داد. مدعیان اصلاحات هیچ اشاره‌ای به کارشکنی آمریکا و اصرار بر تداوم تحریم و رویه عهدشکنانه این رژیم مستکبر نمی‌کنند، همواره ایران را تخطئه و دشمن را تبرئه می‌کنند تا به‌عنوان شبکه تأمین منافع آمریکا در ایران، موضع ضعف را به ایران تحمیل کنند و برای واگذاری توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای طبق خواست دشمن زمینه‌چینی کنند که کور خوانده‌اند اما برخورد امنیتی و قضایی با عاملان تضعیف امنیت و منافع ملی و امتداد داخلی دشمن دارای الزام فوری است.