kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
در فاصله 4 سال

چهارمین پارلمان رژیم صهیونیستی هم منحل شد/ مرگ بدون ضربه چاقو

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به طرح اولیه لایحه انحلال کنست رای مثبت دادند. با این که دو مرحله دیگر برای انحلال رسمی این پارلمان و کابینه باقی مانده اما از هم اکنون می‌توان گفت چهارمین پارلمان رژیم صهیونیستی در 4 سال گذشته فروپاشید. نفتالی بنت گفته بود، قصد دارد با 1000 ضربه چاقو، ایران را از پای درآورد اما خود خیلی زود و بدون حتی یک ضربه چاقو از پای درآمد!
 
 
 
سرویس خارجی-
 
بن‌بست سیاسی در رژیم آپارتاید اسرائیل تبدیل به یک بیماری مزمن شده که دائم همراه این رژیم است و به نظر می‌رسد این هم یکی از نمودهای «اسرائیلِ در حال مرگ»
است. در ادامه همین بن‌بست نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) روز چهارشنبه در شور مقدماتی بر سر لایحه انحلال پارلمان به این لایحه رای مثبت دادند. به گزارش ایسنا از رویترز، شمار آرای مثبت ۱۱۰ رأی بوده است. انحلال کنست اولین گام به سمت پنجمین انتخابات سراسری طی حدود چهار سال گذشته است! لایحه انحلال کنست پس از شور مقدماتی، امروز پنجشنبه در قرائت نخست و روز دوشنبه آینده نیز در قرائت دوم و سوم به رای گذاشته خواهد شد.
شامگاه دوشنبه بود که رسانه‌های عبری اعلام کردند، «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی، درمورد ارائه لایحه انحلال کنست و برگزاری انتخابات ظرف روزهای آتی توافق کردند. نفتالی بنت و یائیر لاپید اعلام کردند که لایحه انحلال پارلمان را به رای‌ خواهند گذاشت و از آن به بعد، تا روشن شدن سرنوشت سیاسی این رژیم و برگزاری انتخاباتی که پنجمین انتخابات سراسری در چهار سال گذشته خواهد بود یائیر لاپید، نخست‌وزیر خواهد بود. 
طبق این توافق که یک افتضاح بزرگ سیاسی به شمار می‌رود و رسانه‌های صهیونیستی آن را «یک درام سیاسی بسیار مهم» توصیف کرده‌اند، با تصویب لایحه پیشنهادی، نخست‌وزیر فعلی این رژیم جای خود را با یائیر لاپید، وزیر خارجه عوض می‌کند؛ به این معنا که «بنت»، به عنوان وزیر خارجه و لاپید، نخست‌وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات خواهند بود.
بن بست در بن بست
گفتنی است، لاپید و بنت پارسال همین موقع پس از دو سال بن بست سیاسی، ائتلافی تشکیل دادند که به نخست‌وزیری طولانی مدت «بنیامین نتانیاهو» پایان دهند که خود به «بن‌بستی در بن‌بست دیگر» تبدیل شد. دولت ائتلافی آنها که شامل احزاب راست، لیبرال و عرب است از ابتدا نیز شکننده بود. ائتلاف آنها بر سر مسائل مهم سیاسی از جمله درگیری با فلسطینی‌ها، مسائل مذهبی اختلافات جدی دارد. به تازگی شماری از اعضای پارلمان نیز این ائتلاف را ترک کرده بودند که وضعیت سیاسی این رژیم را پیچیده‌تر کرد. در صورت انحلال رسمی و قطعی کنست، این رژیم باید دوباره انتخابات برگزار کند، انتخاباتی که به احتمال زیاد به روی کار آمدن یک دولت ائتلافی شکننده دیگر منجر خواهد شد و... روز از نو و روزی از نو!
واکنش آمریکا
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه به‌صورت تلفنی با نفتالی بنت نخست‌وزیر شکست خورده رژیم موقت صهیونیستی گفت وگو و با انتشار بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «بلینکن با بنت در مورد انحلال کنست صحبت کرد. بلینکن بر احترام ما به فرآیندهای دموکراتیک تاکید کرد.» بلینکن پیش از این نیز شامگاه سه‌شنبه با یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی رایزنی کرده بود.
طرح 1000 ضربه چاقو
به هر روی، باید توجه داشت که بنت مدعی طرحی بود برای مرگ ایران با 1000 ضربه چاقو، اما بدون آن‌که ضربات خودش را پی‌-در-پی وارد کند، خود سقط شد. سقوط دولت بنت در حالی است که کوتاه‌ترین دوره حکمرانی در اراضی اشغالی را داشت، یعنی چند روز بیش از یک‌سال! در عین حال یکی از تیره‌بخت‌ترین دوران‌های رژیم صهیونیستی را نیز رقم زد. حملات مکرر استشهادی، آتش‌سوزی‌های پیاپی مراکز صهیونیستی، قطعی برق سراسری در برخی از شهرها، حملات موثر سایبری و... گوشه‌ای از وضعیت رژیم صهیونیستی در این مدت کوتاهِ به اصطلاحِ حکمرانیِ بنت منفور بود. 
چندی پیش «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مطلبی نسبت به نابودی این رژیم در پایان دهه هشتم از عمر آن خبر داده بود. او در مطلبی که در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشته است ابراز نگرانی کرد که رژیم اشغالگر دچار نفرین دهه هشتم شود و عمر آن پیش از هشتادمین سالگرد تأسیس‌اش پایان یابد. به نظر می‌رسد، این وضع رژیم صهیونیستی، همان تجسم «نفرینی» است که باراک از آن گفته بود. 
بحران خودکشی هم از راه رسید
خبر دیگر از این رژیم مضطرب و در بحران این‌که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، میزان خودکشی در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) افزایش داشته به نحوی که از ابتدای امسال (در عرض شش ماه) ۱۱ نظامی خودکشی کرده‌اند. اما در کل سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) ۱۱ نظامی و در سال ۲۰۲۰‌، ۹ نظامی صهیونیست خودکشی کرده بودند. گفتنی است، آمار رسمی مرکز تحقیقات «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در هر سال ۵۰۰ مورد خودکشی را ثبت می‌کند که ۱۰۰ مورد آن در میان نسل جوان این رژیم و در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال است.