kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
زلزله امنیتی در سرزمین‌های اشغالی

عملیات شهادت‌طلبانه معلم فلسطینی تاکنون یک صهیونیست کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند

طی عملیات استشهادی یکی از اعضای حماس در «باب السلسله» مسجدالاقصی، چهار صهیونیست زخمی و یک صهیونیست نیز کشته شد. این عملیات، زلزله‌ای سیاسی و صد البته امنیتی در سرزمین‌های اشغالی به راه‌انداخته است.

 

سرویس خارجی-

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» روز یکشنبه از تیراندازی در «باب السلسله» یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس خبر داد. ابتدا رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند، این عملیات را دو جوان فلسطینی انجام داده‌اند که یکی از آنها شهید شده و دیگری فرار کرده است. اما بعد از آن کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، عامل عملیات یک نفر بوده که لباس ویژه یهودیان حریدی را پوشیده و سلاح «کارلو» به همراه داشته است و بعد از درگیری با نظامیان کشته شده است. در تیراندازی دیروز 5 صهیونیست از جمله سه نظامی زخمی شدند و یک شهرک‌نشین نیز بر اثر شدت جراحات هلاک شد.
عامل عملیات معلم و عضو حماس بود
فارس گزارش داد، عامل این عملیات «فادی ابوشخیدم» از اردوگاه «شعفاط» قدس و از رهبران حماس در این منطقه بوده است. همچنین در خبرها آمده که او معلم بود. به گزارش العالم، اشغالگران پس از اینکه متوجه شدند او معلم بوده، به مدرسه الرشیدیه قدس که شهید ابو شخیدم در آن تدریس می‌کرد، حمله کردند. همچنین خبرها حاکی از یورش صهیونیست‌ها به منزل ابو شخیدم و بازجویی پسر 8 ساله اوست. دختر او نیز گفته که روز پیش از این عملیات او برای من کیکی خرید و جشنی ترتیب داد. جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای رسمی تأیید کرد که ابوشخیدم از اعضای این جنبش بوده است: «مقاومت فلسطین علیه اشغالگر با تمام ابزارها تا زمان تحقق اهداف مورد نظر و نابودی رژیم اشغالگر ادامه خواهد یافت.»
جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین نیز در بیانیه خود اعلام کرده که عملیات قدس پاسخی طبیعی به تشدید تجاوزات و جنایات شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر اسرائیلی و ادامه سیاست تخریب خانه‌ها و کوچاندن فلسطینیان به ویژه در قدس اشغالی بوده است. جنبش «مقاومت مردمی» فلسطین نیز طی بیانیه گفته این عملیات را تبریک می‌گوید: «زنده باد مجری این عملیات قهرمانانه و تمامی کسانی که در برابر جنایات و زورگویی‌های دشمن صهیونیستی می‌ایستند. ما خواستار تشدید مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی در سرتاسر فلسطین هستیم.» جنبش مقاومت «الاحرار» فلسطین نیز در بیانیه‎‌ای اعلام کرده افزایش عملیات قهرمانانه در
بیت المقدس و کرانه باختری موید سرزندگی مقاومت و پایبندی مردم ما به آن است. حزب‌الله لبنان نیز عملیات قهرمانانه شهید شیخ فادی ابو شخیدم در قدس را نشانه عزم راسخ ملت فلسطین برای ادامه جهاد و مقاومت تا آزاد ‌سازی این سرزمین و مقدسات دانست. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای که در تارنمای شبکه تلویزیونی المنار منتشر شد این عملیات را به مجاهدان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و دیگر گروه‌های مقاوم در کنار ملت سلحشور فلسطین تبریک گفت. به گفته حزب‌الله عملیات انجام گرفته واکنشی طبیعی به جنایات روز افزون اشغالگران علیه ملت فلسطین از قتل و بازداشت تا تخریب خانه‌ها و مزارع است و می‌تواند پیامی قوی به رژیم اشغالگر باشد که جنایاتش بدون پاسخ نخواهند ماند.
جزئیات بیشتر
شبکه عبری زبان «کان» جزئیات این عملیات استشهادی را منتشر و اعلام کرد که مجری این عملیات از بخش قدیمی قدس حرکت کرده و در نزدیکی باب السلسله به سمت یک شهرک‌نشین تیراندازی کرد - این صهیونیست بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید - سپس در یکی از کوچه‌ها پنهان شده، سپس مجدد به صحنه بازگشت تا از کشته شدن این شهرک‌نشین مطمئن شود. این فلسطینی سپس به راه خود ادامه داد و به سمت شهرک‌نشین دیگر تیراندازی و او را هم به شدت مجروح کرد و پس از آن با شماری از نیروهای گارد مرزی درگیر شده و ۲ نفر از آنها را هم زخمی کرد و در نهایت به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید.
واکنش رژیم اسرائیل
«نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به این عملیات استشهادی تاکید کرده که این دومین عملیات در این شهر طی روزهای اخیر است. به گزارش ایرنا، بنت گفته به نیروهای ارتش و پلیس دستور داده برای مقابله با عملیات‌های مشابه به حالت آماده‌باش درآیند.
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم گفته «عامل این عملیات ساکن اورشلیم شرقی بوده و هر روز برای دعا به کوه معبد می‌آمده است و دیروز با یک سلاح وارد منطقه شده است. در عرض چند ثانیه دو افسر پلیس به سمت او تیراندازی کردند. او عضو حماس بود و همسرش به خارج از کشور فرار کرده است. واضح است که این حمله برنامه‌ریزی شده بود.» شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اما گزارش داده که اجازه افشای هویت صهیونیست کشته شده در عملیات استشهادی امروز در قدس داده نشده است. این صهیونیست ۳۰ ساله بوده است. به گزارش این شبکه، ۴ صهیونیست مجروح در این عملیات هم عبارتند از: خاخام «زئیوی کتزنلبوگن» که در بیمارستان هداسا عین کارم بستری شده است و خاخام «اهارون یهودا» (۴۶ ساله) که در بیمارستان شعاری تصیدق بستری است و وضعیت وخیمی دارد و دو نیروی پلیس رژیم صهیونیستی که جراحت آنها متوسط اعلام شده است. این عملیات به منزله یک زلزله سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی را بار دیگر در شوک فرو برده است. صهیونیست‌ها طی هفته‌های گذشته از ناحیه حملات سایبری نیز ضربات جدی و موثری خورده‌اند!
شهادت 77 کودک در 2021
و محاکمه نظامی سالانه 700 کودک
خبر دیگر اما از جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل است. جنبش جهانی دفاع از کودکان، شاخه فلسطین، به مناسبت روز جهانی کودک آماری از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی ارائه کرد. این جنبش اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱، ۷۷ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده که ۶۱ نفر آنها از اهالی نوار غزه و ۱۶ نفر آنها از اهالی کرانه باختری و قدس بوده‌اند. این نهاد حقوقی گزارش کرد، رژیم صهیونیستی همچنین سالانه مابین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی را محاکمه نظامی می‌کند و از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۲۲۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.