kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
روحانی:

باید همه برای جلوگیری از خیز چهارم بیماری کرونا دست به دست هم دهیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای جلوگیری از موج چهارم کرونا، باید همه دست به دست هم دهیم، گفت: هنوز معلوم نیست که واکسن کرونا چقدر موثر است و تا چه مدت ایمنی ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلادهای پیش‌رو، اظهار داشت: این ماه، ماه پر برکتی است. ان‌شاءالله همه شرها از ملت ما و مسلمانان دفع شود و همه خیرات و برکات بر مردم عزیز ما و همه مردم جهان نازل شود.
روحانی در ادامه با‌اشاره به مسئله ویروس کرونا گفت: اینکه واکسن کرونا تا چه مدت ایمنی ایجاد می‌کند هم هنوز کاملا روشن نیست و اینکه کدام واکسن موثرتر است نیز کامل روشن نیست و اینکه این واکسن‌ها در برابر ویروس‌های جهش یافته مقاوم و موثر خواهند بود، نیز کاملا مشخص نیست. پس در واکسن هم ما مسائل فراوانی داریم اما چاره‌ای جز رفتن به سمت واکسن نیست. دنیا به سمت واکسن رفته ما هم به همین صورت واکسیناسیون را آغاز کردیم و به ترتیب اولویت ستاد، آن را انجام می‌دهیم.
وی افزود: همه باید مراقبت کنیم وارد خیز چهارم نشویم و شرایط را مهار کنیم. باید بدانیم حتی اگر واکسیناسیون به صورت فراوان هم انجام شود و همه تجهیزات هم آماده‌باشد تا یک‌سال دیگر باید حواسمان جمع باشد و مراقبت کنیم. اصل این است که سبک زندگی را به گذشته برنگردانیم و حداقل تا یک‌سال دیگر ادامه دهیم.
به گزارش مهر، رئیس‌جمهور همچنین در آئین تکریم خادمان قرآن کریم با تبریک حلول ماه رجب، اظهار کرد: فهم، تفسیر و بیان قرآن برای نسل جوان ما که موجب هدایت خواهد بود، با قلم است اما زبان اثر دیگری دارد.
روحانی افزود: ما وظیفه داریم در حد توان خودمان قرآن را درک کنیم، بفهمیم و بیان کنیم. حیف است قرآن در میان ما باشد و مهجور باشد.