kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

سردار تنگسیری: آمریکایی‌ها باید حتماً از منطقه بروند انتقام ما در راه است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: انتقام ما در راه است و بیگانگان و آمریکایی‌ها باید حتماً از منطقه بروند.

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(ندسا) در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه «آیا توان و برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره است؟» گفت: قطعاً قابل مذاکره نیست و این موضوع پیشتر نیز بارها اعلام شده که «توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست»؛ این فرمایش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قواست.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح تجهیزات و امکانات ناو اقیانوس‌پیمای شهید رودکی گفت: ناو چندمنظوره شهید رودکی مجهز به سلاح‌ها و ادوات مختلفی نظیر موشک‌های سطحی، هوایی، ضد زره و دوش پرتاب و سلاح‌هایی در سینه، پاشنه و بغل شناور و همچنین قایق‌های راکت‌انداز، موشک‌انداز و بالگرد، پهپادهای عمودپرواز و پهپادهای لانچرپرواز است. این شناور به منظور سیادت دریایی آماده شده و در حال حاضر نیز در مسیر شمال اقیانوس هند به ماموریت دریانوردی خود ادامه می دهد.
وی افزود: اعتقاد ما  بر این است که همان‌گونه که امام راحل‌مان هم فرمودند ما نه ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می رویم  و همیشه طرفدار مظلومان خواهیم بود.دشمنان بدانند اگر تعرضی به این مملکت اسلامی داشته باشند در همان سطح بلکه سخت تر و پشیمان کننده پاسخ خواهند دید؛ اصلاً برای ما قابل قبول نیست که در دریا اتفاقی برای شناورهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران بیفتد. ما برنمی‌تابیم که شناورهای نفتکش، تجاری و صیادی ما مورد تعرض قرار بگیرند و حتی اگر برخی مانع فعالیت آنها شوند و برای آنها مشکلاتی پیش بیاید و  مورد تعرض دزدان دریایی قرار بگیرند اینجا است که رسالت ناو با عظمت شهید رودکی برای ایجاد و حفظ امنیت و دفاع از منافع متعلق به جمهوری اسلامی مشخص می شود و مأموریتش را به نحو احسن در کنار برادران عزیزمان در نیروی دریایی ارتش انجام خواهد داد. پیام شناور شهید رودکی صلح، دوستی و امنیت برای شناورهای ما و حتی شناورهایی است که نیاز به کمک ما دارند.
سردار تنگسیری تأکید کرد: ناو شهید رودکی یک ناو چندمنظوره و در واقع یک پایگاه سیار  در عمق است؛ این ناو یکی از ناوهایی است که قرار است پایگاه سپاه در اقیانوس هند را تشکیل دهد.
فرمانده نیروی دریایی در پاسخ به سوالی درباره «انتقام سخت» گفت: مطمئن باشید همان‌طور که وعده داده شده انتقام سختی از عاملان ترور و به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی گرفته خواهد شد؛ شما خیال می‌کنید اینکه ترامپ الان به این وضعیت افتاده دلیلش چیست؟ انتقامی است که خدا از ترامپ می‌گیرد و خواهید دید که ترامپ هیچ‌گاه متعادل نخواهد شد، چراکه خداوند وعده داده است که « إِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» (اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد. - قرآن کریم، سوره محمد، آیه ۷)؛ همان‌طور که بخشی از انتقام خون امام حسین(ع) را افراد گرفتند و بخش دیگر را خدا گرفت و هیچ‌گاه دودمان یزیدی ظالم دوام نیاورد؛ دودمان ترامپ نیز دوام نخواهد آورد. انتقام ما در راه است؛ بیگانگان و آمریکایی‌ها باید حتماً از منطقه بروند، هرکجا که آمریکایی‌ها حضور پیدا کردند، ناامنی و فساد به همراه خود بردند؛ آنها هنوز عُرضه ندارند گرسنگان و آوارگان خود را ساماندهی کنند.