kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

52 هزار بسیجی وزارت جهاد کشاورزی آماده نظارت بر بازار نهاده‌های دامی

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی از آمادگی52 هزار بسیجی این وزارتخانه برای نظارت بر بازار نهاده‌های دامی ‌خبر داد.




پیمان فلسفی در نشست خبری که همزمان با آغاز هفته بسیج برگزار شد به خبرنگار کیهان گفت: بسیج وزارت جهاد کشاورزی 52 هزار عضو دارد که این تعداد حدود 65 درصد کارکنان این وزارتخانه هستند.
وی سپس با‌ اشاره به تشکیل قرارگاه 17ربیع توسط سپاه پاسداران برای کنترل قیمت‌ها افزود: با توجه به اینکه بیشترین مشکل کشور در بحث قیمت‌ها مربوط به نرخ نهاده‌های دامی ‌است و در این خصوص هم مهم‌ترین مسئله نظارت دقیق بر تمام مراحل توزیع و عرضه نهاده‌هاست لذا 52 هزار بسیجی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارند با حضور در تمامی مبادی توزیع وعرضه کالا نسبت به مبارزه با قاچاق نهاده‌ها و نیز مقابله با احتکار کالاها اقدام نمایند.
 فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی همچنین در بخشی از سخنانش با‌ اشاره به عملکرد 21 ماهه مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه گفت: برپایی میز خدمت در نمازهای جمعه و راهپیمایی‌ها، توزیع نهال‌های رایگان بین مردم،عرضه میوه‌های شب عید با قیمت مناسب،برگزاری رزمایش پدافند زیستی برای ضدعفونی کردن اماکن، تست کرونا و... در سراسر کشور از جمله فعالیت‌های بسیج وزارت جهادکشاورزی بوده است.
فلسفی در ادامه با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تنها وزارتخانه‌ای است که در تمام استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی روستاها گروه جهادی حیدریون دارد افزود: ترمیم راه‌های دسترسی باغات در سیستان و بلوچستان، توزیع گوشت نذری، توزیع کمک‌های مومنانه و... از فعالیت‌های گروه جهادی حیدریون است.
وی همچنین با تأکید بر اینکه بسیجیان وزارت جهادکشاورزی هیچ‌گونه حقوق اضافه‌ای بابت فعالیت در بسیج دریافت نمی‌کنند، گفت: حتی امکانات پایگاه‌های بسیج وزارتخانه نیز از کمک‌های غیر‌دولتی است.
این مسئول بسیجی در پایان با‌ اشاره به احصاء 90 طرح استانی اولویت‌دار در پایگاه‌های بسیج وزارت خانه در سراسر کشور گفت: از میان این طرح‌ها نیز 3 طرح ملی برای بسیجیان وزارتخانه تعریف کرده‌ایم که این سه طرح عبارت است از واکسیناسیون طیور روستایی، مبارزه با ملخ صحرایی و لایروبی و مرمت قنوات که تا پایان سال جاری بخشی از این طرح‌ها به اجرا در می‌آید.