kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

گزارش تکان‌دهنده سازمان ملل از اوضاع یمن /2 میلیون کودک گرسنه در حال مرگند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به «وضعیت اسفبار مردم یمن» اظهار داشته، حدود 2 میلیون کودک یمنی به دلیل تداوم جنگ در معرض قحطی و گرسنگی و مرگ قرار دارند. چیزی حدود 20 میلیون یمنی نیز امنیت غذایی ندارند.


سرویس خارجی-

جنایات آل‌سعود در یمن که با پشتیبانی آمریکا و چند کشور غربی ادامه دارد، طی 5 سال گذشته باعث شده تا کودکان و زنان این کشور تبدیل به بزرگترین قربانیان این تجاوزگری شوند. درباره این جنایات گزارش‌های زیادی منتشر شده اما همیشه این گزارش‌ها، در حد همین انتشار باقی مانده و مدعیان دفاع از حقوق بشر هیچ اقدام موثری علیه این رژیم و حامیانش انجام نداده‌اند.
این بار نوبت «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بود که طی اظهاراتی از رنج ۲۰ میلیون نفر در یمن به دلیل نبود امنیت غذایی خبر دهد. وی همچنین با اشاره به تعطیلی «اغلب بیمارستان‌ها» و به خطر افتادن جان غیرنظامیان، اظهار داشته حدود 2 میلیون کودک یمنی نیز به دلیل تداوم تجاوز عربستان علیه این کشور در معرض قحطی و مرگ قرار دارند. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر حل و فصل بحران موجود از طریق راه‌حل‌های سیاسی، از سعودی‌ها درخواست کرد تا جنگ علیه یمن را فورا متوقف کنند.
تصاویر جدید از حضور آمریکا در جنگ یمن
خبر دیگر اینکه، ستاد تبلیغات امنیتی یمن، تصاویر جدیدی را از مشارکت افسران آمریکایی در جنگ یمن و در انهدام یک پدافند هوایی این کشور منتشر کرد.
به گزارش المیادین، ستاد تبلیغات امنیتی یمن با انتشار این تصاویر تاکید کرده این تصاویر دست داشتن آمریکا در انهدام پدافند هوایی یمن بین سال‌های 2007 تا 2014 را با همدستی مقامات سابق این کشور، ثابت می‌کند. این تصاویر مربوط به اقدام افسران آمریکایی در منفجر کردن تجهیزات پدافند هوایی یمن با کار گذاشتن ماده منفجره سی 4 در پایگاه نیرو‌های ویژه نظامی در غرب صنعاست.