kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
مهره اسرائیل باز هم بلوف زد

سمیر جعجع: آمریکا با من است، آماده مقابله با حزب‌الله هستم!

به گزارش منابع خبری لبنانی، رئیس‌حزب «القوات اللبنانیه» در جمعی خصوصی، با اشاره به حمایت آمریکا و عربستان از وی، بر ادامه مقابله با حزب‌ الله تا آخر خط سخن گفته و تعداد نیروهای خود را به رخ کشیده است.



این خبر از آنجا منتشر شد که «ولید جنبلاط» رئیس‌حزب « التقدمی الاشتراکی»، در بخشی از مصاحبه روز دوشنبه خود با شبکه «الجدید»، گفته بود: «هر شخصی از هر طایفه‌ای در لبنان که به فکر ماجراجویی نظامی باشد، دیوانه است.»
روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت که این اظهارات جنبلاط از روی خیالبافی یا در پاسخ صرف به سؤالات الجدید نبود، جنبلاط در فکر حرف‌هایی بود که چند روز پیش شنیده و وی را شوکه کرده بود.
چند روز پیش «سمیر جعجع» رئیس‌حزب «القوات المشترکه» در جمعی خصوصی به جنبلاط پیشنهاد استعفای نمایندگان این دو حزب از پارلمان را داده‌، ولی جنبلاط با آن مخالفت کرده بود. جعجع پس از آن بر ادامه مقابله خود با حزب‌الله تا آخر خط تأکید کرده و گفته بود: «من پانزده هزار جنگجو دارم و ما قادر به مقابله با حزب‌الله هستیم، حزب‌اللهی که در نتیجه وضعیت لبنان و منطقه، بسیار ضعیف
شده است.»
به گزارش فارس، بر اساس این اطلاعاتی که الاخبار به دست می‌دهد، جعجع در ادامه می‌گوید که از حمایت آمریکا، عربستان سعودی، امارات و دیگر کشورها برخوردار است و به عقیده وی، از آنجا که حزب‌الله ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است، ناچار به امتیازدهی است.
گفتنی است، این ادعای جعجع درخصوص ضعف حزب‌الله، در حالی مطرح می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از دو ماه است که از وحشت انتقام حزب‌الله در آماده‌باش کامل است. یا آن‌طور که
سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله، گفته و یکی از تحلیلگران نظامی رژیم تل‌آویو نیز آن را تأیید کرده بود، نظامیان اسرائیلی «از ترس، یک لنگه پا ایستاده‌اند.»
الاخبار افزود، جنبلاط با حیرت از این جلسه خصوصی خارج می‌شود، اظهاراتی را که شنیده به گوش برخی از دوستانش می‌رساند و می‌گوید چه بسا این‌ها نشانه‌های‌ خطرناکی از [فتنه جنگ داخلی و] موضوعی باشد که برای لبنان آماده شده و اوضاع بدتر خواهد شد.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، جعجع مهره رژیم صهیونیستی است. جعجع رهبر سابق فالانژهاست و مورد زیر یک نمونه از جنایات کارنامه فالانژهاست: «فالانژها با حمایت و مشارکت ارتش صهیونیستی به مدت 3 روز (16، 17 و 18 سپتامبر برابر با 25، 26 و 27 شهریور) بین 3 الی 5 هزار پناهنده فلسطینی را در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا به معنای واقعی کلمه سلاخی کرده‌اند.» البته بگذریم از پرونده ربایش و ترورِ محتملِ دیپلمات‌های ایرانی و جاوید الاثر «احمد متوسلیان» و....
انتقاد جنبلاط از حریری
جنبلاط در بخشی از گفت‌وگوی دیروز خود همچنین، از «سعد حریری» رئیس‌جریان «المستقبل»، انتقاد کرد و گفت، وی خودش را مأمور به تشکیل کابینه کرده، به جای اینکه فراکسیون‌های پارلمانی خواستار برنامه شوند، حریری هیئتی را به سوی فراکسیون‌ها فرستاده تا نظرات آنها را بشوند و این شبیه «کودتا بر نقش‌ها و باقی مانده توافق طائف» است. وی در ادامه، ضمن اعلام اینکه هیئت المستقبل را به حضور نمی‌پذیرد، افزود، حریری از دولت تکنوکرات و غیرسیاسی سخن می‌گوید، در حالی که خودش سیاسی است.