kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷

ساخت سریال «موسی(ع)» تا آخر امسال با کارگردان جدید آغاز می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «موسی(ع)» از انتخاب کارگردانی جدید و شروع پیش‌تولید در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: تمام تلاشمان این است در سال ۱۳۹۹ پیش‌تولید را آغاز کنیم.

سیداحمد میرعلایی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی از حضور کارگردانی جدید در کنار جمال شورجه خبر داد و به تسنیم گفت: این تصمیم را داریم اما هنوز به کارگردان مشخصی نرسیدیم. گزینه‌هایی وجود دارند که بعد از بررسی، هرچه زودتر وارد پیش‌تولید خواهیم شد.
تهیه‌کننده سریال «موسی(ع)» درباره زمان شروع فیلمبرداری، خاطرنشان کرد: خوش‌بینم هرچه زودتر کار کلید بخورد. مقدمات پیش‌تولید را سپری کرده‌ایم و بسیاری از کارها را جلو برده‌ایم اما با انتخاب کارگردان، امیدواریم تا ماه‌های آینده در سال 1399 پیش‌تولید کار شروع شود. این کار به پیش‌تولیدی 18 ماهه نیاز دارد و در تلاشیم از ماه نهم و یا دوازدهم، فیلمبرداری آغاز شود.
وی درباره مراحل پیش از پیش‌تولید گفت: 80 درصد از مراحل پیش‌ از پیش‌تولید را پیش برده‌ایم؛ چون چنین کارهای فاخری نیازمند مقدماتی فارغ از پیش‌تولیدند. همه طراحی‌ها آماده‌اند، زمین‌ها مسطح شده‌ و نقشه‌برداری‌ها شکل گرفته است. شهرک سینمایی دفاع ‌مقدس هم کمال همکاری را با ما داشته و قرار است از دکورهای سریال «یوسف پیامبر» با ترمیم و تغییر زمانی استفاده کنیم.
میرعلایی با ‌اشاره به اینکه اتفاقاً جالب است بدانید شورجه پیش از اینکه بیمار شود از ما خواست برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی جانشین انتخاب کنیم، افزود: جمال شورجه قبل از اینکه بیمار شود به من گفت برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی جانشین داشته باشیم که در صورت بیماری و یا حتی فوت، پروژه زمین نماند.