kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۹۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰

اختیارات رئیس‌جمهور زیاد است باید قبل از نامزدی مطالعه کنند(خبر ویژه)

یک فعال اصلاح‌طلب برخلاف برخی ادعاهای مظلوم‌نمایی هم‌طیفانش گفت ادعای کمبود اختیارات رئیس‌جمهور قابل قبول نیست و اتفاقا رئیس‌جمهور اختیارات زیادی دارد.



ناصر قوامی(نماینده اصلاح‌طلب در مجلس ششم) گفته است: اکنون،‌ مشکل مردم ما انتخابات نیست بلکه مشکلات اقتصادی است.
به گزارش جهان نیوز، قوامی می‌افزاید: این که بعضا گفته می‌شود اختیارات رئیس‌جمهور کم است و محدودیت‌هایی برای رئیس‌جمهور وجود دارد، اتفاقا رئیس‌جمهور اختیارات زیادی دارد.
رئیس‌جمهور می‌تواند با تعامل نگذارد اوضاع کشور اینگونه شود. اتفاقا چاره کار در تعامل است و نه در تقابل. هرچقدر رئیس‌جمهور بتواند با سایر قوا تعامل و همکاری داشته باشد کارها بیش از پیش جلو خواهد رفت و محدودیتی نیز نخواهد داشت.
قوامی همچنین گفت: بهتر این است که روسای جمهور به جای افزایش اختیارات یا گلایه از کمبود اختیارات به تعامل با سایر قوا بپردازند تا مشکلات جامعه هرچه زودتر حل و فصل شود. هر رئیس‌جمهوری بتواند از همین اختیاراتی که دارد به درستی استفاده کرده و بدون توجه به حواشی به اداره کشور بپردازد در کار خود موفق خواهد بود.
وی تاکید کرد: نامزدهای ریاست جمهوری ابتدا باید وظایف، اختیارات و حیطه عملکردهای رئیس‌جمهور را بدانند و با علم به آن وارد انتخابات شوند تا اگر توانستند رای مردم را از آن خود کرده و رئیس‌جمهور شدند پس از چندی از کمبود اختیارات گلایه نکنند.