kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
رئیس ‌سازمان صمت تهران:

در زمینه کالاهای اساسی هیچ کمبودی نداریم

رئیس ‌سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت: هیچ‌گونه کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در تهران وجود ندارد.




یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در تهران وجود ندارد، اظهار داشت: در زمینه همه کالاها ظرفیت‌سازی مناسب انجام شده و در بازار عرضه به اندازه کافی صورت می‌گیرد. با گران ‌فروشی کالاهای اساسی برخورد جدی می‌کنیم.
وی درباره افزایش قیمت برخی کالاها از جمله مرغ، گفت: استان تهران جزو استان‌های تولید‌کننده مرغ نیست و هر میزان که مرغ وارد میدان بهمن می‌شود ما در اختیار میادین میوه و تره‌بار قرار می‌دهیم و این کالا در میادین به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان به مردم عرضه می‌شود.
رئیس ‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: در زمینه عرضه گوشت مرغ مشکلی نداریم و توزیع طبق روال انجام می‌شود و این مسئله در مورد حبوبات نیز صادق است. همکاران ما قیمت اجناس را در مراکز عرضه، کنترل کرده و با گران‌فروشی مقابله می‌کنند.
صادقی ادامه داد: ما با گران‌فروشی برخورد می‌کنیم اما باید بین گرانفروشی و گرانی تمایز قائل شد؛ اگر قیمت یک کالا ناشی از متغیرهای کلان اقتصادی و تورم عمومی افزایش یافته باشد، نمی‌توان به آن عنوان گرانفروشی اطلاق کرد.
گفتنی است، موضوع عدم کمبود کالاهای اساسی در کشور بارها مورد تاکید مسئولان قرار گرفته است، در واقع این اقدام از جهت فشارهایی که آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ایران به وجود آورده‌اند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. (البته لازم است تا تدبیری هم در رابطه با قیمت‌ها نیز صورت بگیرد تا به طور ریشه‌ای تورم پدید نیاید)