kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

قطع سهمیه و ابطال مجوز در انتظار گران‌فروشان سیمان

طبق مصوبه اخیر تولیدکنندگان سیمان با سازمان حمایت از مصرف‌کننده، کلیه نمایندگی‌های فروش سیمان ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب هستند و با گران‌فروشان برخورد می‌شود.




به گزارش تسنیم، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر گردید که تحویل سیمان توسط واحدهای تولیدی منحصراً به عاملین توزیع رسمی ‌و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت پذیرد. بر اساس اعلام تابش معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، مطابق توافق اعضای جلسه برای تأمین بهنگام سیمان مورد نیاز انبوه‌سازان، پروژه‌های عمرانی و سایر مصارف عمده، واحدهای تولیدی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه‌سازان، پروژه‌های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفی‌نامه رسمی ‌می‌باشند.
علاوه ‌بر این انجمن مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملین فروش نظارت نماید.
مطابق اعلام سازمان حمایت، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت نسبت به نظارت جدی به عاملین توزیع سیمان اقدام و متخلفین برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد. انجمن هم موظف است با هماهنگی تولید‌کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام نماید.
شایان ذکر است، سیمان مشمول اعلام موجودی و الزام به ثبت در سامانه جامع انبار توسط کلیه واحدهای تولیدی، توزیعی و خریداران عمده (انبوه‌سازان) می‌باشد و این بنگاه‌ها بایستی فرآیند تولید، توزیع و انبارش انواع سیمان را از طریق سامانه مذکور ثبت نمایند.
با توجه به مصوبات این جلسه، انجمن بر کلیه اعضای خود و همچنین از طریق اعضا بر کلیه نمایندگی‌ها نظارت جدی معمول خواهد داشت. ضمناً نرخ فروش مصرف‌کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر 17/500 تومان و برای هر تن سیمان فله 290/000 تومان تعیین شده است. لذا فروش بالاتر از نرخ‌ها مذکور برای خرده‌فروشی‌ها تخلف محسوب و با متخلفین علاوه‌ بر اعمال قانون تعزیری از طریق قطع سهمیه و ابطال مجوز نمایندگی برخورد می‌گردد.