kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵

تودهنی به آمریکا و زهر چشم گرفتن از اسرائیل در توافق ایران و سوریه(خبر ویژه)

یک روزنامه منطقه‌ای می‌گوید توافق نظامی- سیاسی جدید ایران و روسیه، قواعد بازی در حریم هوایی سوریه را بر ضد خواست رژیم صهیونیستی و آمریکا تغییر می‌دهد.


روزنامه رأی‌الیوم با اشاره به امضای قرارداد نظامی میان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزیر دفاع سوریه نوشت: منابع آگاه می‌گویند مهم‌ترین موضوع این قرارداد، مجهز شدن سوریه به پدافند هوایی «باور 273» و «سوم خرداد» است.
این موضوع بدین معناست که طرفین سوری و ایرانی تصمیم گرفتند قواعد بازی را در حریم هوایی سوریه تغییر دهند و با حملات هوایی مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه مقابله خواهند کرد.
منابع مذکور تأکید دارند که هدف دمشق و تهران بسیار فراتر از مقابله با حملات هوایی صهیونیست‌هاست.
ایران با این اقدام، جبهه‌های متعددی را تقویت خواهد کرد تا برای مقابله فراگیر در منطقه آماده شود و استقرار این پدافند هوایی در همین راستا است.
رأی‌الیوم درباره بعد سیاسی این قرارداد می‌نویسد: این بعد مربوط به تلاش و فشارهای مداوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خارج کردن ایران از سوریه است تا بتواند ائتلاف راهبردی بین این دو کشور را از هم گسسته و دمشق را از محور مقاومت خارج کند؛ زیرا این مسئله، شرط اصلی آمریکا در لغو محاصره سوریه، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازی این کشور است.
توافق نظامی سوریه و ایران، پیام محکمی به چنین تلاش‌هایی است و نشان داد که این ائتلاف، قدرتمند است. این مسئله، پیامی از سوی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است که خواسته آمریکا را رد کرد و ایران نیز تأکید کرد که بنا به خواست دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد و این کشور را از نظر نظامی تقویت خواهد کرد.