kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

سردار تنگسیری: شهرهای زیرزمینی نیروی دریایی سپاه در سواحل جنوب گسترش یافته است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهرهای زیرزمینی در همه سواحل جنوب گسترش یافته است، گفت: ما شهرهای شناوری موشک‌انداز را در اختیار داریم و هرزمانی که صلاح باشد، آن را به نمایش خواهیم گذاشت.



سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب در گفت‌وگویی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه هم مسئولیت خلیج‌فارس و مأموریت حفاظت از جزایر، سواحل، فلات قاره، سکوهای نفتی و عبور و مرور در تنگه هرمز را عهده‌دار شد، اظهار داشت: در حال حاضر نیروی دریایی سپاه دو پایگاه مستقل دریایی در دریای عمان، جاسک و چابهار دارد.
شناورهایی تولید می‌کنیم
که خودمان طراحی کرده‌ایم
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص دستاوردهای نیروی دریایی سپاه گفت: در بخش دریایی در زمینه شناور، موشک‌انداز، شناورهای با قابلیت حمل بالگرد و… در نیروی دریایی سپاه، امروز، شناورهایی را در کارخانجاتمان تولید می‌کنیم که خودمان طراحی کرده‌ایم و خودمان در کارخانه خودمان آنها می‌سازیم،‌ آن‌هم با حداکثر اتکا به داخل که شاید حدود 90 درصد آن داخلی باشد و 10 درصد باقی هم داخلی خواهد شد.
شناورها، قابلیت اقیانوس‌پیمایی دارد
سردار تنگسیری افزود: شناوری که به‌عنوان شهید بزرگوار «سردار ناظری» در آن کلاس تولید شده است، قابلیت حمل بالگرد دارد و در حال حاضر در حال انجام مأموریت است، الآن از آن نوع کلاس عبور کرده‌ایم؛ طول نمونه اول را افزایش داده‌ایم و به 65 متر رسانده‌ایم، ظرفیت بالگردی آن را برای بالگردهای بزرگ‌تر ارتقا دادیم، به‌طوری‌که قابلیت اقیانوس‌پیمایی دارد.
آمریکایی‌ها را تا خلیج مکزیک هم
 تعقیب می‌کنیم
وی در واکنش به رفتارهای آمریکایی‌ها در منطقه گفت: ما این را به آمریکایی‌ها می‌گوییم که هرجایی که باشید، ما هستیم. شهید حاج‌قاسم سلیمانی کلامی شبیه به این را به آمریکایی‌ها گفت. من سال‌ها پیش این مطلب را عرض کردم که اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند، ما آنها را تا خلیج مکزیک هم تعقیب می‌کنیم؛ این برگرفته از کلام رهبر معظم انقلاب است و حرف من یا سیدالشهدای مدافعان حرم نیست. ما به این بسنده نمی‌کنیم که در همین نقطه جغرافیایی بمانیم تا دشمن در همین‌جا به ما ضربه بزند، بلکه فراتر از آن‌چیزی که فکر می‌کند به او ضربه می‌زنیم.
آمریکایی‌ها راهی جز ترک منطقه ندارند
سردار تنگسیری افزود: اگر به نقطه‌ای برسیم که منفعت و اقتدار ما خدشه‌دار شود، با تمام توان و وجودمان مقابل آمریکایی‌ها می‌ایستیم. در آینده نزدیک‌تر از چیزی که فکر می‌کنند، ما را خواهند دید و راهی ندارند غیرازاینکه منطقه را ترک کنند. باید بروند؛ تا این‌ها در منطقه هستند، منطقه آرامش نخواهد داشت و خون پاک حاج قاسم‌ها که به‌ناحق به دست آمریکایی‌ها ریخته شده است، نمی‌گذارد آمریکا این مسیر را ادامه بدهد و بتواند نفس بکشد.
بعد از جنگ، 6 سیلی محکم به دشمنان زده‌ایم
وی گفت: ما سرباز هستیم، فرمان را بگیریم، با همه توان و استعدادمان تا پای جان عمل می‌کنیم. آمریکایی‌ها ما را در یک سال و نیم درگیری مستقیم با خود تجربه کرده‌اند. 6 سیلی محکم به آنها زدیم. بعد از جنگ دو بار آمریکایی‌ها، دو بار انگلیسی‌ها، یک‌بار کانادایی‌ها و یک‌بار استرالیایی‌ها به‌عنوان نیروهای متجاوز سیلی محکم را از نیروی دریایی سپاه خورده‌اند.
شهرهای شناوری موشک‌انداز داریم
سردار تنگسیری با بیان اینکه شهرهای شناوری موشک‌انداز داریم و هرزمانی که بزرگواران ما صلاح ببینند، آن را به نمایش خواهیم گذاشت، گفت: دشمن ما می‌داند که در کل ساحل خلیج‌فارس و مکران شهرهای زیرزمینی در مجموعه ارتش و سپاه وجود دارد، اما اطلاعاتش دقیق نیست.
بسیج دریایی را تشکیل دادیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: برای نمونه، فقط‌اشاره کنم که ما بسیج دریایی را تشکیل دادیم. در طول خط ساحلی دو هزار و 200 کیلومترـ که این غیر از ساحل جزایر است‌ـ بسیج دریایی مستقر است و تا امروز 428 ناوگروه با بیش از 23 هزار نفر نیرو سازمان‌دهی شده‌اند. هر ناوگروه در تعریفی که برای بسیج دریایی شده ممکن است شامل 45 فروند، 10 فروند لنج یا ترکیبی از این دو باشد.
به گزارش تسنیم، وی گفت: تمام ساحل ما مسلح است و تمام شهرهای زیرزمینی ارتش و سپاه با کاربردهای مختلف دفاعی در تمام ساحل جنوب گسترده شده‌اند، ساحل هم کاملاً مسلح است و این را شعار نمی‌دهیم. از طرفی،‌اشراف اطلاعاتی کاملی را در خلیج‌فارس داریم. هر ناوی از ابتدای ورودش از تنگه هرمز که وارد می‌شود تا انتهای خروجش، دقیقاً ما می‌دانیم کجاست، چه می‌کند و زیر دید و تیرهای دقیق و مستقیم ما هستند. این شعار نیست. موشک‌های ما برد بالایی دارند و در آینده منتظر خبرهای جدید از موشک‌های برد بلند و شناورهایی که تصور آن را هم نمی‌کنند، باشند.